Quote from Guest on 9 January 2007, 05:49om kvällarna och nätterna. Jag tror att det är särskillt jobbigt de dagar jag inte sprungit. Finns det en medicinsk orsak eller är det "bara" psykosomatiskt?
Jag är för övrigt frisk och har troligen ingen vitaminbrist - tänkte att det kanske var lite "va
om kvällarna och nätterna. Jag tror att det är särskillt jobbigt de dagar jag inte sprungit. Finns det en medicinsk orsak eller är det "bara" psykosomatiskt?
Jag är för övrigt frisk och har troligen ingen vitaminbrist - tänkte att det kanske var lite "va
Quote from Jennie Tolf on 9 January 2007, 05:59Läste ngn stans att det spritter och kryper i benen kan ha med b-vitaminbrist att göra. Prova ät ngn multivitamin med b-vitamin i. Du kanske "bränner" b-vitamin på ngt sätt. Se också till att dricka ordentligt de dagar du inte springer, kanske bara är vät
Läste ngn stans att det spritter och kryper i benen kan ha med b-vitaminbrist att göra. Prova ät ngn multivitamin med b-vitamin i. Du kanske "bränner" b-vitamin på ngt sätt. Se också till att dricka ordentligt de dagar du inte springer, kanske bara är vät
Quote from Pernilla Liljegren on 9 January 2007, 08:12Är det varje natt eller bara ibland? Händer det att du känner av det dagtid? Leder det till påtagligt försämrad sömnkvalitet?
Ja, B12-brist kan ge liknande symptom, men äter du nyttigt och tränar så är det kanske inte det mest sannolik. Det är däremot m
Är det varje natt eller bara ibland? Händer det att du känner av det dagtid? Leder det till påtagligt försämrad sömnkvalitet?
Ja, B12-brist kan ge liknande symptom, men äter du nyttigt och tränar så är det kanske inte det mest sannolik. Det är däremot m
Quote from Funbeat user on 9 January 2007, 08:14Snarare tvärt om för mig men sådant där är ju förståss indivuduellt antar jag.
Däremot vet jag att kryp i benen som är så störande att det är svårt att sova kan ha en medicinsk orsak. Jag tror det är dopaminbrist eller något liknande. En läkare lär ju ku
Snarare tvärt om för mig men sådant där är ju förståss indivuduellt antar jag.
Däremot vet jag att kryp i benen som är så störande att det är svårt att sova kan ha en medicinsk orsak. Jag tror det är dopaminbrist eller något liknande. En läkare lär ju ku
Quote from Pernilla Liljegren on 9 January 2007, 08:23Ja, det ÄR enkelt. men av erfarenhet vet jag också att många är lite rädda för mediciner. Vad gäller dopaminbrist så tror jag inte att man bevisat att det är så men det är just Parkinsonmediciner som hjälper, om dock iklart lägre doser.
Ja, det ÄR enkelt. men av erfarenhet vet jag också att många är lite rädda för mediciner. Vad gäller dopaminbrist så tror jag inte att man bevisat att det är så men det är just Parkinsonmediciner som hjälper, om dock iklart lägre doser.
Quote from Funbeat user on 9 January 2007, 11:21Eftersom jag äter "alla" mål varje dag, grönsaker och frukt varje dag, dricker bra (kaffe bara ett par gånger i veckan, ingen läsk öht), varierat fisk/kött OCH ändå tar vitamin och järntabletter så tycker jag inte att jag har anledning att härleda besväre
Eftersom jag äter "alla" mål varje dag, grönsaker och frukt varje dag, dricker bra (kaffe bara ett par gånger i veckan, ingen läsk öht), varierat fisk/kött OCH ändå tar vitamin och järntabletter så tycker jag inte att jag har anledning att härleda besväre
Quote from Catharina Brattlin on 9 January 2007, 11:51Maria, tio procent av vår befolkning tros lida av rest less legs...jag är en av dem. Kan mycket väl vara så att Du tillhör klubben också. En till viss del ärftlig åkomma, och kan debutera under graviditeter (som det gjorde för mig...jag sov inte det tre s
Maria, tio procent av vår befolkning tros lida av rest less legs...jag är en av dem. Kan mycket väl vara så att Du tillhör klubben också. En till viss del ärftlig åkomma, och kan debutera under graviditeter (som det gjorde för mig...jag sov inte det tre s
Quote from Funbeat user on 9 January 2007, 17:53Har de dära problemen ibland, men då sprider det sig till hela kroppen och driver mig till vansinne, kan inte alls ligga still. :S
Har de dära problemen ibland, men då sprider det sig till hela kroppen och driver mig till vansinne, kan inte alls ligga still. :S
Quote from Nils Hylander on 13 January 2007, 09:27Jag lider av en febersjukdom som kommer i skov. Jag har haft sjukdomen i 4 år nu men mina feberskov kommer allt mer sällan. I samband med skoven så kan jag få fruktansvärda problem med "restless legs".
Jag fryser från höften och neråt på nätterna och ha
Jag lider av en febersjukdom som kommer i skov. Jag har haft sjukdomen i 4 år nu men mina feberskov kommer allt mer sällan. I samband med skoven så kan jag få fruktansvärda problem med "restless legs".
Jag fryser från höften och neråt på nätterna och ha
Quote from Funbeat user on 13 January 2007, 10:12Uj, det där låter oerhört besvärligt! Finns ingen bot?
Kalla fötter känner jag igen, man kan ju inte sova!! Det hade jag också tills jag köpte ett par dun-tossor (en dunsocka utan skaft-variant med spänn-snöre kring vristen) på Hemtex. Nu har jag inga so
Uj, det där låter oerhört besvärligt! Finns ingen bot?
Kalla fötter känner jag igen, man kan ju inte sova!! Det hade jag också tills jag köpte ett par dun-tossor (en dunsocka utan skaft-variant med spänn-snöre kring vristen) på Hemtex. Nu har jag inga so