Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatdiagramförklaringar?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej är ny här så det kanske är nåt som pratats om tidigare fast jag inte hittar..

När jag lagt in träningarna så blir det staplar. Helt okej. Men så blir det en blå "yta" bakom också. Precis Vad visar den?

Likaså är det olika gröna färg i den linjen som

Halloj!

Diagrammet visar din träning de senaste 30 dagarna. De blå staplarna visar hur många minuter du tränat just den dagen. Den färgade ytan bakom staplarna visar ett glidande medelvärde för din träning under 30 dagar, dvs för en given dag i diagramme

Återstår då funderingen om promenadtakt.

I vanliga fall går jag en viss sträcka på en kvart. Häromdagen var jag så trött att jag mer strosade den sträckan och det tog dubbelt så lång tid.

HUR beräknas då träningen? På sträcka eller tid? För en promenad

Jag skriver antingen bara fem minuter på sånt, eller den tid det skulle tagit om jag tagit i som jag brukar - eller så struntar jag i det 🙂

Det är ju lika skumt med en löprunda eller skidrunda om man kör lika långt spår varje gång, ju bättre man blir så

Olle: Borde inte den blå kurvan i bakgrunden ha samma profil som i Piggelin delat med 30?
I min Piggelin graf växer kurvan f.n. eftersom jag hade ett upphåll under julen och har varit någotsånär flitig sedan mitten av Januari.
På FunBeat däremot har jag

Lite gammal diskussion kanske men jag har samma problem. Mitt diagram på förstasidan har också ett blått fält där det enligt instruktionen ska vara rött eller grönt. Är det jag som gör något fel?

Förklaringstexten är lite gammal på det där diagrammet. Egentligen borde diagrammet göras om helt, det är mycket som kan göras annorlunda och bättre.

En annan diagram/graf-fundering:

På en av mina "mätargrafer" har jag ett mål uppsatt att träna 1000 min/månad. Just nu står det "4: xxx/1000 min" under den. Jag antar att det ska stå "Månad 4: xxx/1000 min". Eller ännu hellre "April: xxx/1000 min".

Ytterligare en observation angående "mätarna". Det verkar som om även planerad / framtida träning ingår i det nålen visar.
Min nål indikerar 153 mil vilket inkluderar Vättern Runt som jag ju inte har kört än.

Om man vill få det att fungera med målen (i dagsläget) får man sätta 0 min och 0 km.

12