Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumPulsklocka / GPS - Endast Garmin.Diffar
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag och en kompis var ute och sprang ihop igår. På en sträcka på ca 10 km med likadana Garmin 405:or så diffade vår uppmätta sträcka på 200 m ??

Någon som sett det innan ?
Förklaring?

Ladda in rundorna och jämför och se om ni startat och stoppat dem exakt samtidigt.

Vi gjorde det... Vi hade samma fenomen en annan gång och denna gången var vi noggranna med att starta/stoppa samtidigt.

200 meter på 10km är 2% fel vilket bör ligga inom rimlig felmarginal.
Det kan till och med vara så att diffen bara är 1% om en klocka visar för långt och en visar för kort.

Jag tycker det verkar onormalt stor skillnad. För mig brukar det bara skilja några promille när jag springer samma runda flera gånger.
Om man lägger upp båda klockornas rundor på en bra karta (t ex Eniros karta i Sprottrack) och jämför dem borde man kunna

Jag får matcha våra löprundor på en karta helt enkelt... Själv tycker jag att 200 meter är lite väl mkt på samma runda som man springer samtidigt bredvid varandra..... Jag tog iofs innekurva oftare men det borde ju inte påverka så mkt 😉

Jag tycker också 200 m är en stor skillnad i sammanhanget.

Hur mycket du än vill så kommer du inte ifrån att en GPS inte ger exakt rätt position och att det uppstår variationer hela tiden. Lägg sedan till att mjukvaran jämnar till sträckan så gott den kan vilket så klart kan ge lite fel det också beroende på hur

Ser framför mig ett nytt expertområde.

Detta ersätter den urgamla tolkningen av stjärnornas inflytande i en människas liv -- Astrologin.

Det nya -- Satellogin -- tolkar Ditt liv utifrån hur satelliterna stod när Du sprang Dina viktigaste lopp. Och inge