Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDin simstil
You need to log in to create posts and topics.

12

I simning, liksom i mycket annat, har man en individuell stil. Även simmare av världsklass har olika stilar.

Det betyder att olika stilar passar olika bra. Om man vet vilken stil man har, kan man också träna på ett mera anpassat sätt.

Se vidare: http://

ha ha...rolig! Jag tror jag började som en kicktastic och nu är jag en bambino. Ingen Mr Smooth här inte. Än 🙂

Intressant sida. Blev en Overglider. Känns lite oroväckande inför Vansbro.

"Waves and chop from other swimmers can easily stall the Overglider during their glide phase, meaning they tend to under perform in open water."

Tur att jag upptäckte detta nu så

Bambino med vissa drag av Arnette? Tror iofs att det finns lite kickare också ...

Men äsch...min PT säger att jag är mest av en swinger. Hmmm...jag var inte ens inne på det, men nu när jag kollar igen så ser jag att han har rätt. Förstås.

Fast min blandstil är faktiskt lite svårbestämbar.. 😉

Om man läser på swimsmooth.com, så är det ganska vanligt med blandade stilar.

Trotts allt har ju alla en mer eller mindre utpräglad egen stil! Därför innehåller varje grupp av simmare en blandning av olika stilar.

Vitsen med grupperingen är väl att man

Jag är inte speciellt förvånad att jag blev overglider. Hade inte behövt göra testet för det 😉

Det märks rätt tydligt när det är lite vågigt tycker jag.

Bra och intressant! Testet gav mig bara utslag på en enda stil, men att läsa alla typerna hjälper en att förstå var man ligger, och kan förbättra eller bör se upp för ändå. Här kan nog alla hitta något nyttigt:)

Jag fick höga värden både på Arnold och Bambino 😉

Klar Arnold

12