Quote from Guest on 12 June 2011, 09:35I simning, liksom i mycket annat, har man en individuell stil. Även simmare av världsklass har olika stilar.
Det betyder att olika stilar passar olika bra. Om man vet vilken stil man har, kan man också träna på ett mera anpassat sätt.
Se vidare: http://
I simning, liksom i mycket annat, har man en individuell stil. Även simmare av världsklass har olika stilar.
Det betyder att olika stilar passar olika bra. Om man vet vilken stil man har, kan man också träna på ett mera anpassat sätt.
Se vidare: http://
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 09:45ha ha...rolig! Jag tror jag började som en kicktastic och nu är jag en bambino. Ingen Mr Smooth här inte. Än 🙂
ha ha...rolig! Jag tror jag började som en kicktastic och nu är jag en bambino. Ingen Mr Smooth här inte. Än 🙂
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 12:18Intressant sida. Blev en Overglider. Känns lite oroväckande inför Vansbro.
"Waves and chop from other swimmers can easily stall the Overglider during their glide phase, meaning they tend to under perform in open water."
Tur att jag upptäckte detta nu så
Intressant sida. Blev en Overglider. Känns lite oroväckande inför Vansbro.
"Waves and chop from other swimmers can easily stall the Overglider during their glide phase, meaning they tend to under perform in open water."
Tur att jag upptäckte detta nu så
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 14:08Bambino med vissa drag av Arnette? Tror iofs att det finns lite kickare också ...
Bambino med vissa drag av Arnette? Tror iofs att det finns lite kickare också ...
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 14:21Men äsch...min PT säger att jag är mest av en swinger. Hmmm...jag var inte ens inne på det, men nu när jag kollar igen så ser jag att han har rätt. Förstås.
Fast min blandstil är faktiskt lite svårbestämbar.. 😉
Men äsch...min PT säger att jag är mest av en swinger. Hmmm...jag var inte ens inne på det, men nu när jag kollar igen så ser jag att han har rätt. Förstås.
Fast min blandstil är faktiskt lite svårbestämbar.. 😉
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 16:42Om man läser på swimsmooth.com, så är det ganska vanligt med blandade stilar.
Trotts allt har ju alla en mer eller mindre utpräglad egen stil! Därför innehåller varje grupp av simmare en blandning av olika stilar.
Vitsen med grupperingen är väl att man
Om man läser på swimsmooth.com, så är det ganska vanligt med blandade stilar.
Trotts allt har ju alla en mer eller mindre utpräglad egen stil! Därför innehåller varje grupp av simmare en blandning av olika stilar.
Vitsen med grupperingen är väl att man
Quote from Funbeat user on 12 June 2011, 19:20Jag är inte speciellt förvånad att jag blev overglider. Hade inte behövt göra testet för det 😉
Det märks rätt tydligt när det är lite vågigt tycker jag.
Jag är inte speciellt förvånad att jag blev overglider. Hade inte behövt göra testet för det 😉
Det märks rätt tydligt när det är lite vågigt tycker jag.
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 08:46Bra och intressant! Testet gav mig bara utslag på en enda stil, men att läsa alla typerna hjälper en att förstå var man ligger, och kan förbättra eller bör se upp för ändå. Här kan nog alla hitta något nyttigt:)
Bra och intressant! Testet gav mig bara utslag på en enda stil, men att läsa alla typerna hjälper en att förstå var man ligger, och kan förbättra eller bör se upp för ändå. Här kan nog alla hitta något nyttigt:)
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 11:32Jag fick höga värden både på Arnold och Bambino 😉
Jag fick höga värden både på Arnold och Bambino 😉
Quote from Funbeat user on 13 June 2011, 12:06Klar Arnold
Klar Arnold