Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDin simstil
You need to log in to create posts and topics.

12

Men målet är helt klart satt på Miss Smooth 😉

Kul test - alla poäng på Mr Smooth (H)

Men en tänkvärd och användbar uppdelning.

Man kan simma på många olika sätt. Det är tiden i mål som räknas. Kolla Janet Evans. Det ser ju inte direkt "smooth" ut, men fort går det.
http://www.youtube.com/watch?v=4YrZXqBKwuc

Hon bara vevar på, verkar det som. Vilken simtränare förordar en sådan s

Surt sa räven om rönnbären 😉

Hehe den där os-guldmedaljören har ju bedrövligt dålig teknik 😀 Lyfter på huvudet, piskar o slår med armarna, raka armar osv. Otroligt hur det ändå ser ut att gå så fort.

Jag tycker det är intressant att så olika stilar alla kan vara effektiva.

Tycker det står i kontrast till olika simundervisningsmetoder där man lär ut samma sak till alla. Utan hänsyn till individuella skillnader.

Jag själv är en "overglider" och jag ko

Ice Man; inte bara ser ut att gå fort. Det gick väldigt fort, 1.02 per hundring i 800 meter, vilket var världsrekord då. Med min fina TI-teknik kommer jag inte under 12 minuter, men det är klart jag är ju litet äldre än henne. Hur som helst, jag tror att

Jag tror vattenvanan är viktigast. Har man bara vattenvanan så man är trygg och kan slappna av i vattnet så blir ju allting så mycket enklare att lära sig. Jag känner själv dom dagar då jag inte är fullt avslappnad att simningen inte fungerar bra alls.

Det beror väl lite på kroppsbyggnad och så också? Längd t.ex. Finns en film på YouTube med Jodie Swallow som också simmar snabbt med hög frekvens och lite slängig stil. Kort tjej det med tror jag.

Jag blev 53 % kicktastisk och 46 % svingare. Oklart vart den sista procenten tog vägen. Det känns lysande: den ena stilen ut till första bojen och vid "omkörningar", den andra resten av vägen. Måste jag fortfarande träna?

12