Quote from Guest on 29 October 2009, 15:38För triathlon med Ironman som prioritet, vad ska man välja?
Är det stor skillnad och varför?
Nån som har en bra motivation eller är det sak samma? Det skiljer 5 tusen pengar. Är det vär 5000 extra med disk eller ska man satsa på en begangnad disk, eller
För triathlon med Ironman som prioritet, vad ska man välja?
Är det stor skillnad och varför?
Nån som har en bra motivation eller är det sak samma? Det skiljer 5 tusen pengar. Är det vär 5000 extra med disk eller ska man satsa på en begangnad disk, eller
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 15:48Jag hade valt högprofil. Jag inbillar mig att det under långa lopp med sidvind blir mindre ansträngande med mindre vindfång i sidled...
Men jag VET inte.
Jag hade valt högprofil. Jag inbillar mig att det under långa lopp med sidvind blir mindre ansträngande med mindre vindfång i sidled...
Men jag VET inte.
Quote from ellen olsson on 29 October 2009, 23:25Det är inte bakhjulet som är jobbigast i sidvind. Om det funkar med 90mm-fälgar fram så funkar det definitivt med diskhjul...
Jag skulle dock inte betala 5000:- extra för diskhjul istället för högprofilhjul bak.
Det är inte bakhjulet som är jobbigast i sidvind. Om det funkar med 90mm-fälgar fram så funkar det definitivt med diskhjul...
Jag skulle dock inte betala 5000:- extra för diskhjul istället för högprofilhjul bak.
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 07:49har både högprofil och disk (dock inte 90mm). tycker personligen att disken är överlägsen, även när det blåser. är det däremot riktigt j-vla blåsigt skiftar jag över till mina 60mm hjul eller byter endast det tre-ekrade fram till 60mm och behåller disken.
har både högprofil och disk (dock inte 90mm). tycker personligen att disken är överlägsen, även när det blåser. är det däremot riktigt j-vla blåsigt skiftar jag över till mina 60mm hjul eller byter endast det tre-ekrade fram till 60mm och behåller disken.
Quote from Funbeat user on 30 October 2009, 08:07Tack, det är grymt bra att höra hur ni gör istället för alla tester som är svåra att utläsa...
Det lutar åt disk fast inte ett nytt utan ett beganat isf. Är 90mm fram för mycket, 60 mm kanske är bättre om man vill kunna köra när det blåser oxå?
Andreas
Tack, det är grymt bra att höra hur ni gör istället för alla tester som är svåra att utläsa...
Det lutar åt disk fast inte ett nytt utan ett beganat isf. Är 90mm fram för mycket, 60 mm kanske är bättre om man vill kunna köra när det blåser oxå?
Andreas
Quote from Funbeat user on 26 December 2009, 15:40Jag tycker att detta är en intressant fråga. Jag är själv i valet i kvalet om jag ska köpa mig ett par högprofilshjul eller ett diskhjul. När jag var i Kalmar och tittade i somras hade de flesta av eliten diskhjul men jag tycker att det blir vanligare och
Jag tycker att detta är en intressant fråga. Jag är själv i valet i kvalet om jag ska köpa mig ett par högprofilshjul eller ett diskhjul. När jag var i Kalmar och tittade i somras hade de flesta av eliten diskhjul men jag tycker att det blir vanligare och
Quote from Funbeat user on 26 December 2009, 21:57jag kör 66mm fram och bak. fördelen är att man kan ha dem på linjelopp också.
men eftersom man är lite ängslig av sig måste jag komplettera med en disc också. - det kan ju vara så att jag förlorar lite på att inte ha disc bak på tävilng. dvs ju fler alt
jag kör 66mm fram och bak. fördelen är att man kan ha dem på linjelopp också.
men eftersom man är lite ängslig av sig måste jag komplettera med en disc också. - det kan ju vara så att jag förlorar lite på att inte ha disc bak på tävilng. dvs ju fler alt
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 18:54Bumpar en fråga som för mig är högaktuell.
?? Disc eller 58mm Shimano bak på Järnmannen om två veckor??
Är i grunden cyklist men är osäker på hur mycket jag vågar trycka på under cyklingen. Måste ha kräm kvar i benen inför löpningen som är mitt sämsta m
Bumpar en fråga som för mig är högaktuell.
Är i grunden cyklist men är osäker på hur mycket jag vågar trycka på under cyklingen. Måste ha kräm kvar i benen inför löpningen som är mitt sämsta m
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 18:54Bumpar en fråga som för mig är högaktuell.
Bumpar en fråga som för mig är högaktuell.
Quote from Funbeat user on 23 July 2011, 21:30Nej, aero funkar inte så. Är det bra för de snabba är det bra för de långsamma, och typiskt sparar en aero-detalj lika många minuter oavsett vem som använder den (vilket därmed betyder att vid högre fart = kortare tid så blir procentuell besparing större
Nej, aero funkar inte så. Är det bra för de snabba är det bra för de långsamma, och typiskt sparar en aero-detalj lika många minuter oavsett vem som använder den (vilket därmed betyder att vid högre fart = kortare tid så blir procentuell besparing större