Quote from Guest on 12 September 2008, 13:46Linus skriver:
---
Hejsan Raymond,Jag och några till tänkte försöka oss på VR sub 8 och eftersom att vi diskuterade ditt upplägg (sub 9) i våras och att det gick väldigt bra (förutom krashen), så tänkte jag höra om du har tips på hur vi ska lägga upp st
Linus skriver:
---
Hejsan Raymond,
Jag och några till tänkte försöka oss på VR sub 8 och eftersom att vi diskuterade ditt upplägg (sub 9) i våras och att det gick väldigt bra (förutom krashen), så tänkte jag höra om du har tips på hur vi ska lägga upp st
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 13:56Raymonds svar:
---
Intressant fråga, jag kommer säkert att svara flera gånger 🙂Vi hade ett upplägg med ett stopp i Fagerhult på 10 minuter (kunde varit ett par minuter kortare, men ska man hämta dricka tar det tid). Tid för p-pauser var inte inräknad
Raymonds svar:
---
Intressant fråga, jag kommer säkert att svara flera gånger 🙂
Vi hade ett upplägg med ett stopp i Fagerhult på 10 minuter (kunde varit ett par minuter kortare, men ska man hämta dricka tar det tid). Tid för p-pauser var inte inräknad
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 13:57Linus följdfråga:
---Tjenare,
Jättebra svar Raymond. tack så mycket. 🙂
Jag förstår inte varför jag inte tänkte på att ha mellantider för varje mil, det måste ju vara en självklarhet om man ska hålla koll på hur det går!
Fråga: Skrev du ut mellantid
Linus följdfråga:
---
Tjenare,
Jättebra svar Raymond. tack så mycket. 🙂
Jag förstår inte varför jag inte tänkte på att ha mellantider för varje mil, det måste ju vara en självklarhet om man ska hålla koll på hur det går!
Fråga: Skrev du ut mellantid
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 13:57Raymonds svar:
---Hej igen!
Längre stopp (Fagerhult) är det nog bäst att planera in (dvs planerad cykeltid blir då 8:00-0:10=7:50. Det är denna tid (7:50) som i sin tur behöver typ 10 min marginal pga de sämre vägarna mot slutet. P-paus tar väl runt 2
Raymonds svar:
---
Hej igen!
Längre stopp (Fagerhult) är det nog bäst att planera in (dvs planerad cykeltid blir då 8:00-0:10=7:50. Det är denna tid (7:50) som i sin tur behöver typ 10 min marginal pga de sämre vägarna mot slutet. P-paus tar väl runt 2
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 13:58Linus igen:
---
OK, så om vi inte ska stanna alls och fylla på vatten, kan det vara lämpligt att beräkna snitttid genom att ta bort ca 18 minuter från 7h 59min:
- 4 st kisspauser á 2 minuter
- 10 minuters marginal
Det ger körsnitt på ca 39,0 km/h.Tabell
Linus igen:
---
OK, så om vi inte ska stanna alls och fylla på vatten, kan det vara lämpligt att beräkna snitttid genom att ta bort ca 18 minuter från 7h 59min:
- 4 st kisspauser á 2 minuter
- 10 minuters marginal
Det ger körsnitt på ca 39,0 km/h.
Tabell
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 13:59Och ännu ett svar från Raymond:
---Jag skulle sikta på att komma till Medevi på 7:16 (passertid om man kör utan pauser och har måltid 7:49). De sista 21 km skulle jag använda upp marginalen, 10 min är rätt mycket på så kort sträcka (21 km på 43 minuter
Och ännu ett svar från Raymond:
---
Jag skulle sikta på att komma till Medevi på 7:16 (passertid om man kör utan pauser och har måltid 7:49). De sista 21 km skulle jag använda upp marginalen, 10 min är rätt mycket på så kort sträcka (21 km på 43 minuter
Quote from Bertil Nolheim on 12 September 2008, 15:19Jag kan bekräfta att det är bra att ha lite marginal efter Medevi eller Hammarsundet.
Jag var en av dem i sub-9 gruppen som klarade målet (8.56) och det var riktigt jobbigt att behöva öka farten och köra som allra snabbast på slutet. Inte helt ofarligt he
Jag kan bekräfta att det är bra att ha lite marginal efter Medevi eller Hammarsundet.
Jag var en av dem i sub-9 gruppen som klarade målet (8.56) och det var riktigt jobbigt att behöva öka farten och köra som allra snabbast på slutet. Inte helt ofarligt he
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 18:30Körde med Happys sub9-grupp i år och klarade målet (hade 8:55) i likhet med de flesta andra i gruppen. Nästa gång blir det en sub8-satsning, men det får vänta några år. En satsning på marathon dessförinnan. Hoppas det är OK att vara med i gruppen ändå och
Körde med Happys sub9-grupp i år och klarade målet (hade 8:55) i likhet med de flesta andra i gruppen. Nästa gång blir det en sub8-satsning, men det får vänta några år. En satsning på marathon dessförinnan. Hoppas det är OK att vara med i gruppen ändå och
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 22:57Håller med Håkan, jag har aldrig förstått varför snabbgänget startar så sent. De tänker kanske att många ska ha hunnit i mål innan de kommer åkande, men tvärtom kommer de ikapp de långsammare cyklisterna just när de är som mest ihopklumpade på västsidan.
Håller med Håkan, jag har aldrig förstått varför snabbgänget startar så sent. De tänker kanske att många ska ha hunnit i mål innan de kommer åkande, men tvärtom kommer de ikapp de långsammare cyklisterna just när de är som mest ihopklumpade på västsidan.
Quote from Funbeat user on 12 September 2008, 23:15Det finns en annan faktor att ta hänsyn till vid försöken att få en viss starttid: Broöppningen i Karlsborg. (varje heltimme väl?)
Happys sub8-gäng fick stå still 4-5 minuter och sumpade kanske sin chans där. Några man rullade ändå in på 8:05. Startade a
Det finns en annan faktor att ta hänsyn till vid försöken att få en viss starttid: Broöppningen i Karlsborg. (varje heltimme väl?)
Happys sub8-gäng fick stå still 4-5 minuter och sumpade kanske sin chans där. Några man rullade ändå in på 8:05. Startade a