Quote from Guest on 27 September 2013, 12:59Förra året sprang jag Lidingöloppet så här:
1:a milen : 45 min
2:a milen : 47 min
3:e milen : 50 minSkall man satsa på att öppna lite långsammare kanske, eller är terrängen sådan att detta är ganska normalt förhållande mellan de olika delsträckorna.
Ma
Förra året sprang jag Lidingöloppet så här:
1:a milen : 45 min
2:a milen : 47 min
3:e milen : 50 min
Skall man satsa på att öppna lite långsammare kanske, eller är terrängen sådan att detta är ganska normalt förhållande mellan de olika delsträckorna.
Ma
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 13:09Du är snabbare än vad jag varit, men min erfarenhet är väl mest att en snabb andra mil straffar sig på sista milen. För mig sliter biten mellan ungefär 15 och dryga 20 km väldigt mycket på benen, att spara sig lite där ger bättre fart på de mer lättlöpta
Du är snabbare än vad jag varit, men min erfarenhet är väl mest att en snabb andra mil straffar sig på sista milen. För mig sliter biten mellan ungefär 15 och dryga 20 km väldigt mycket på benen, att spara sig lite där ger bättre fart på de mer lättlöpta
Quote from Elias Engqvist on 27 September 2013, 14:22Det absolut bästa LL som jag sprungit tog jag det lugnt de första 20 km. Det var en fantastisk känsla då jag kunde springa uppför ALLA backar på sista milen utan problem!
Just här och nu har jag inga tider men att springa lugnt betyder ju olika saker i bö
Det absolut bästa LL som jag sprungit tog jag det lugnt de första 20 km. Det var en fantastisk känsla då jag kunde springa uppför ALLA backar på sista milen utan problem!
Just här och nu har jag inga tider men att springa lugnt betyder ju olika saker i bö
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 15:075min mellan första & sista milen tycker jag är för stor skillnad för att vara optimalt / väldisponerat. 2min är nog perfekt disponerat och 3min funkar också bra, större skillnad än så och man hade troligtvis tjänat på försiktigare öppning. 46-47-48min för
5min mellan första & sista milen tycker jag är för stor skillnad för att vara optimalt / väldisponerat. 2min är nog perfekt disponerat och 3min funkar också bra, större skillnad än så och man hade troligtvis tjänat på försiktigare öppning. 46-47-48min för
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 21:21Har sprungit det en gång. Fick ett bra råd jag följde, tricket är att vila mellan backarna. Funkade bra för mig, då springer du förbi de som går i backarna. Ha respekt för de sista 5 km..
Har sprungit det en gång. Fick ett bra råd jag följde, tricket är att vila mellan backarna. Funkade bra för mig, då springer du förbi de som går i backarna. Ha respekt för de sista 5 km..
Quote from Funbeat user on 27 September 2013, 21:24Tack för svaren. Jag är nog i ganska exakt samma form som förra året.
Jag satsar på 46-47-48 eller så satsar jag friskt på medaljtid 44-45-46
Får se efter typ 8 km vad det blir.
Tack för svaren. Jag är nog i ganska exakt samma form som förra året.
Jag satsar på 46-47-48 eller så satsar jag friskt på medaljtid 44-45-46
Får se efter typ 8 km vad det blir.
Quote from Funbeat user on 28 September 2013, 09:17Ja, spänn bågen! Du som är så nära Silvret måste prova. Funkar det inte är det ändå bra erfarenhet för ett nytt försök 2014.
Ja, spänn bågen! Du som är så nära Silvret måste prova. Funkar det inte är det ändå bra erfarenhet för ett nytt försök 2014.
Quote from Funbeat user on 28 September 2013, 09:26Varför inte satsa på 46 - 45 - 44.
Varför inte satsa på 46 - 45 - 44.
Quote from Funbeat user on 28 September 2013, 10:35Håller med KG. Mitt bästa hade 47-45-43 plus några sekunder per mil så jag missade silvret men det är mycket roligare att känna att det går fortare och fortare än tvärtom.
Håller med KG. Mitt bästa hade 47-45-43 plus några sekunder per mil så jag missade silvret men det är mycket roligare att känna att det går fortare och fortare än tvärtom.
Quote from Funbeat user on 28 September 2013, 17:24Det blev 46-46-46
Är riktigt nöjd, var inte alls lika sliten som förra året vid målgång.
Det blev 46-46-46
Är riktigt nöjd, var inte alls lika sliten som förra året vid målgång.