Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Är "5:an", "8:an" och "milen" (Skatås) kortare i verkligheten eller stämmer inte distansen på min FR 205. Eller är det pga hur de mäter distansen på slinrna som de blir kortare om de mäts via gps. Nån som känner till detta eller har samma funderingar!? Ta

Jag vet inte om 5:an och 8:an fast milen inte är en hel mil enlingt min Garmin 405

Märkligt att alla mina rundor är kortare vid mätning av gps. Irriterande, skall jag springa "Milen" som alla pratar om, ska den f-n va 10 km också, ellerhur 🙂

Jag får alltid en kortare sträcka på klockan än vad min cykeldator visar också. Ja, det är irriterande men vem vet, kanske har Garmin rätt?

Milen i Skatås är enligt Solvikingarna ( som har fått den mätt av en förbundsmätare) 9880 m ....

När jag sprang den så visade min GF 405 9,31 km

Min FR 405 visade 9,88 km

Min FR är uppenbarligen kass i backig terräng....

Jag trodde min FR visade fel då men nu när du säger att sträckan är 9880 m är jag en aning nöjdare

Ja den verkar stämma bra.... Jag frågade nämligen Solvikingarna när jag var med på deras Klubbmästerskap i höstas. Min GPS avvek alldeles för mkt tyckte jag.

Min visar mellan 9.6-9.8 km på milen. Hade varit intressant om ni vill "mäta" 5:an och 8:an också för dessa visar min gps kortare också. Det stör mig lite

12