Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 07:56Har sprungit 5:an , 8:an och milen i Skatås med min 205:a och den visar att alla rundorna är kortare än "påstått". En detalj är ju att SportTracks alltid får fram en lite längre sträcka då man importerat passet dit.
En annan rolig grej är att det verkar
Har sprungit 5:an , 8:an och milen i Skatås med min 205:a och den visar att alla rundorna är kortare än "påstått". En detalj är ju att SportTracks alltid får fram en lite längre sträcka då man importerat passet dit.
En annan rolig grej är att det verkar
Quote from Funbeat user on 9 December 2009, 09:29Erik
Intressant! Skall kolla "luckan" på 8:an men det är inget jag tidigare upptäckt. Tja
Erik
Intressant! Skall kolla "luckan" på 8:an men det är inget jag tidigare upptäckt. Tja
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 10:21Jag tycker det är lite lurigt det där med tunnlar då den går auto-pause läge. Sedan startar den igen med auto-resume men inte kompenserar den för 50 meter tunnel. Jag har heller inte märkt att den korrigerar i Garmin Connect eller Sporttracks.
Jag tycker det är lite lurigt det där med tunnlar då den går auto-pause läge. Sedan startar den igen med auto-resume men inte kompenserar den för 50 meter tunnel. Jag har heller inte märkt att den korrigerar i Garmin Connect eller Sporttracks.
Quote from Funbeat user on 10 December 2009, 12:23Slå av auto-pause då!
Varför vill man att den stoppar tiden automatiskt om man stannar till?
Praktiskt kanske om man tränar intervall, fast det gör man väl ändå med andra program i klockan som håller reda på vilo-tiderna också?
Slå av auto-pause då!
Varför vill man att den stoppar tiden automatiskt om man stannar till?
Praktiskt kanske om man tränar intervall, fast det gör man väl ändå med andra program i klockan som håller reda på vilo-tiderna också?
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 13:51Var räknar man att 8an startar och slutar egentligen? Uppe vid tavlan där milen och 5an startar eller nere vid fotbollsplanerna/beach volley planerna? Startar man därnere måste den ju vara för kort, då känns ju sista km bara som typ 800 meter...
Var räknar man att 8an startar och slutar egentligen? Uppe vid tavlan där milen och 5an startar eller nere vid fotbollsplanerna/beach volley planerna? Startar man därnere måste den ju vara för kort, då känns ju sista km bara som typ 800 meter...
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 14:01Exakt banlängd är 7777 meter
Exakt banlängd är 7777 meter
Quote from Funbeat user on 14 January 2010, 19:54Sista km är för kort. De andra km-markeringarna stämmer dock rätt bra med min 305:a. Jag brukar fortsätta 250 m efter "målgången" så det blir 8k om jag ska springa 8k. 🙂
Starten räknar iaf jag vid skyltarna nere vid fotbollsplanen.
Exakta längder finn
Sista km är för kort. De andra km-markeringarna stämmer dock rätt bra med min 305:a. Jag brukar fortsätta 250 m efter "målgången" så det blir 8k om jag ska springa 8k. 🙂
Starten räknar iaf jag vid skyltarna nere vid fotbollsplanen.
Exakta längder finn