Quote from Guest on 16 November 2009, 20:19Vad menas med kort distans resp. lång distans?
Räknas cykelturen till och från jobbet som träning? Cyklar i snitt 5,5 mil i veckan
Vad menas med kort distans resp. lång distans?
Räknas cykelturen till och från jobbet som träning? Cyklar i snitt 5,5 mil i veckan
Quote from j sollerman on 16 November 2009, 20:29Detta är löpgruppen.
Detta är löpgruppen.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 20:33Tjena,
Här hittar du nog lite mera info om detta.http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=31
Tjena,
Här hittar du nog lite mera info om detta.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 20:38Jag gissar att Mikael ställde två frår - en gällande löpning och en gällande transportcykling.
Svaret är att din egen definition gäller i båda fallen. Låt samvete och sunt förnuft styra.
(På sistone registrerar jag allt utom intervall-träning som just "
Jag gissar att Mikael ställde två frår - en gällande löpning och en gällande transportcykling.
Svaret är att din egen definition gäller i båda fallen. Låt samvete och sunt förnuft styra.
(På sistone registrerar jag allt utom intervall-träning som just "
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 20:50Det är upp till dig själv vad för träning du registrerar. Jag registrerar inte transportcykling t.ex. Men om min träning har nåt slags syfte så brukar jag registrera den, så t.ex. bålstabilitet (eller core) räknar jag.
Det är upp till dig själv vad för träning du registrerar. Jag registrerar inte transportcykling t.ex. Men om min träning har nåt slags syfte så brukar jag registrera den, så t.ex. bålstabilitet (eller core) räknar jag.
Quote from Funbeat user on 16 November 2009, 21:38För mig är det ett sätt att se hur jag har tränat med hur många långpass har det blivit osv.
Kort distans är upp till 15k i långdistansfart.
Lång distans är över 15k i långdistansfart.
Långdistans farten är 40-60 sek långsammare än tävlingsfart på mara
För mig är det ett sätt att se hur jag har tränat med hur många långpass har det blivit osv.
Kort distans är upp till 15k i långdistansfart.
Lång distans är över 15k i långdistansfart.
Långdistans farten är 40-60 sek långsammare än tävlingsfart på mara
Quote from Funbeat user on 17 November 2009, 11:06Kort respektive lång distans är högst personliga definitioner. För mig som satsar på långdistanslöpning går gränsen för kort distans upp till 60 minuter och lång distans är över 120 minuter.
Jag reggar transportcykling som just "Cykling t.o.r jobb" vilke
Kort respektive lång distans är högst personliga definitioner. För mig som satsar på långdistanslöpning går gränsen för kort distans upp till 60 minuter och lång distans är över 120 minuter.
Jag reggar transportcykling som just "Cykling t.o.r jobb" vilke