Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningDiv frågor
You need to log in to create posts and topics.

Sorry för alla frågor! Men tänkte samla ihop några!

Hur mycket släpper ni upp träningen inför lopp ex Vansbro! Vid löpträning minskas ju träningen rejält ett par veckor innan en mara tex. Samma med simning?

Inser att det beror på strömmar och vattenvä

Då säsongen är så kort brukar jag ägna juni (och även maj om det går) åt att jaga kilometer ute så mycket jag bara kan och hålla i det fram till veckan innan Vansbro ungefär. Sen brukar det vara svårt att hålla i träningen bra när det är mycket resdagar o

Tack!

I stort sett gör jag likadant som Adrian ( jagar inte lika mycket meter som honom, är lite lat..).
Simmar dock 2 pass i bassäng med hög kvalitet i stort sett ända fram till någon vecka innan. Sista veckan är det väldigt sparsamt med simning, bara för att

Intressant! Jag kanske borde hålla i bassängsimningen mer, men det är så svårt när man äntligen får komma ut. Man blir ju som en ko på kosläpp när öppet vatten-säsongen äntligen drar igång… 😀

Förstår dilemmat Adrian.
När det är så kort säsong vill man ju ut så snart det går. Då kan det bli lite konflikt mellan distanssimningen och träning med mer kvalitet. det är ju så skönt att simma ute! 🙂

Det jag brukar tänka på är just att vara vaksam p

jag lämna bassäng för OW säsong. men jag simma mycket OW utan våtdräkt så jag kan även få lite teknik, och arm (paddlar) över sommar.

jag minns inte när jag har missat ett simpass inför vansbro. När det var på söndag tror jag brukar simmade onsdag eller