Quote from Guest on 16 February 2009, 21:08okej måste medge att rubriken är lite OT men men...;)
tråden/diskussionen handlar iaf om det ökända Beeptestet där du ska springa de 20metrarna som skiljer två punkter på kortare och kortare tid.
gjorde det senast på vårterminen i 8:an och det gick hyfs
okej måste medge att rubriken är lite OT men men...;)
tråden/diskussionen handlar iaf om det ökända Beeptestet där du ska springa de 20metrarna som skiljer två punkter på kortare och kortare tid.
gjorde det senast på vårterminen i 8:an och det gick hyfs
Quote from Camilla Höög on 16 February 2009, 21:18Jag gjorde ett beeptest förra eller förrförra året. Första jag gjort i vuxen ålder och sedan jag slutat röka. Då kom jag upp till nivå 12.0. Det var under ganska dåliga förhållanden. Vi körde inomhus och det var ruskigt trångt i en korridor med 3-4 person
Jag gjorde ett beeptest förra eller förrförra året. Första jag gjort i vuxen ålder och sedan jag slutat röka. Då kom jag upp till nivå 12.0. Det var under ganska dåliga förhållanden. Vi körde inomhus och det var ruskigt trångt i en korridor med 3-4 person
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 22:05Jag har gjort testet tre gånger, dvs. en gång/termin i gymnasiet (går i 2:an nu). Mina resultat är, om jag inte missminner mig, 12.7, 13.7 och 12.2. Skyller nedgången på att jag hade varit förkyld vid senaste testtillfället.
Lycka till på testet imorgon
Jag har gjort testet tre gånger, dvs. en gång/termin i gymnasiet (går i 2:an nu). Mina resultat är, om jag inte missminner mig, 12.7, 13.7 och 12.2. Skyller nedgången på att jag hade varit förkyld vid senaste testtillfället.
Lycka till på testet imorgon
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 22:40Värm upp ordentligt! I skolan är det så lätt att man ställer sig och snackar med kompisarna innan och skiter i allt vad uppvärmning heter. Jag sprang 14 på ren vilja i skolan, men när vi körde samma test två veckor senare med kampsporten och var uppvärmda
Värm upp ordentligt! I skolan är det så lätt att man ställer sig och snackar med kompisarna innan och skiter i allt vad uppvärmning heter. Jag sprang 14 på ren vilja i skolan, men när vi körde samma test två veckor senare med kampsporten och var uppvärmda
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 22:55Hur genomför man ett test? Hur lång tid ska det gå mellan beepen, är den tiden konstant, eller minskar den?
Har aldrig själv gjort ett beeptest, men skulle vilja prova.
Hur genomför man ett test? Hur lång tid ska det gå mellan beepen, är den tiden konstant, eller minskar den?
Har aldrig själv gjort ett beeptest, men skulle vilja prova.
Quote from Camilla Höög on 16 February 2009, 23:20Det är en speciell CD (el. motsv.) du kör där det går snabbare och snabbare mellan varje nivå. Det är alltså inget du kan skapa själv.
Vet inte var man kan köpa en sån CD....ska söka runt lite...Edit:
Inte något klockrent tror jag...
Test från australie
Det är en speciell CD (el. motsv.) du kör där det går snabbare och snabbare mellan varje nivå. Det är alltså inget du kan skapa själv.
Vet inte var man kan köpa en sån CD....ska söka runt lite...
Edit:
Inte något klockrent tror jag...
Test från australie
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 23:36tackar håkan:D
tror man kan köpa skiva på olika ställen på nätet. sökte t.ex på "beeptest + resultat" på google och kom till nån sida där man kunde köpa skivan. men har också hört att det kan gå i olika sportaffärer.
nee Oskar man är helt klart körd om
tackar håkan:D
tror man kan köpa skiva på olika ställen på nätet. sökte t.ex på "beeptest + resultat" på google och kom till nån sida där man kunde köpa skivan. men har också hört att det kan gå i olika sportaffärer.
nee Oskar man är helt klart körd om
Quote from Funbeat user on 16 February 2009, 23:48förresten, är det någon som vet skillnaden på beeptest och yo-yo test, eller är samma fast olika namn bara??
förresten, är det någon som vet skillnaden på beeptest och yo-yo test, eller är samma fast olika namn bara??
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 10:47Mikael: Vi börjar också på nivå 1, men kommer inte igång på rätt sätt med de första nivåerna. Det är väl individuellt, men jag behöver uppvärmning.
Mikael: Vi börjar också på nivå 1, men kommer inte igång på rätt sätt med de första nivåerna. Det är väl individuellt, men jag behöver uppvärmning.
Quote from Funbeat user on 17 February 2009, 12:33så var det gjort, och det var det s.k Beep-testet och inte Yo-Yo testet. Skillnaden lär ha varit att på yoyo-testet har man, då man kommit till punkten där man ska vända, lite tid att vila.
Så de test jag gjort förut var alltså ett Yo-Yo test och inte Be
så var det gjort, och det var det s.k Beep-testet och inte Yo-Yo testet. Skillnaden lär ha varit att på yoyo-testet har man, då man kommit till punkten där man ska vända, lite tid att vila.
Så de test jag gjort förut var alltså ett Yo-Yo test och inte Be