Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDomnande fötter...
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har tränat väldigt sporadiskt på sistonde, men idag kom jag iväg till gymmet. Blev lätt styrketräning i typ 15 min, varav två av maskinerna var benövningar. Inget direkt ansträngande, men bara få igång musklerna typ.
I alla fall, efter dessa 15 min (m

Knutit skorna för hårt? Tights som sitter åt kring vader/knäveck?

Använder du mycket höga klackar? Då kan man få det. Det brukar gå i perioder för mig men är lite obehagligt.

Bruka man frysa så kan man få domningar i fötterna och om man har knutit skorna för hårt med

Nej, inte hårt knutna skor - det brukar jag känna om jag har. Inga byxor som sitter för tight heller, de är lössittande. Högklackat använder jag på sin (min? 🙂 höjd en gång i månaden och det är nästan en överdrift. Frös kan jag direkt garantera att jag d

Jag har också känt av att fötterna domnar när jag kör på crosstrainer. Jag inbillar mig att det är ungefär samma fenomen som att fötterna domnar när man kör spinning. Kanske stummare skor hjälper.

Kom på en grej till; för trånga skor. Antingen för små och/eller med för smal läst för Din fot. När man tränar, och då framför allt med benen, svullnar fötterna när de blir varma. Är skorna då för trånga/små får inte foten plats, och blodcirkulationen påv

när jag kör spinning med domnar fötterna på mig ,men crosstrianer ibland, men masn är ju ganska still med fötterna

Madelene: har du spinningskor? Det är samma sak för mig, domnar och gör ont efter en stund, men det är för att jag inte har några riktiga spinningskor ---> inte kunnat träna spinning. Ska köpa mig ett par spinningskor och komma igång - när ekonomin tillåt

haha..tajmat 😛 i torsdags försökte jag mig på crosstrainerna för andra gången i livet tror jag och började efter ett par minuter gnälla lite om att mina fötter domnade bort. Det gick dock bort sig några minuter efter att jag klivit av, men jag är väl täm

12