Quote from Guest on 13 June 2010, 19:59Jag vet, det är ett slitet ämne men likförbannat obehagligt. Jag har testat några olika sadlar och även fått hjälp av cykelhandlaren med sittposition men............ Sadlar jag testat är Fizik Arione, Specialized toupe alla bredder, samt en variant av Se
Jag vet, det är ett slitet ämne men likförbannat obehagligt. Jag har testat några olika sadlar och även fått hjälp av cykelhandlaren med sittposition men............ Sadlar jag testat är Fizik Arione, Specialized toupe alla bredder, samt en variant av Se
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 20:09Jag har en Selle. Vet inte vad modellen heter men det står " Flite trans am" på den. Den har diket du pratar om. Jag har aldrig upplevt domningar med den här eller någon annan sadel heller för den delen. Den finns i stockholm om du vill testa.
Jag har en Selle. Vet inte vad modellen heter men det står " Flite trans am" på den. Den har diket du pratar om. Jag har aldrig upplevt domningar med den här eller någon annan sadel heller för den delen. Den finns i stockholm om du vill testa.
Quote from Funbeat user on 13 June 2010, 23:39Hej, jag har samma problem fast det kommer redan efter ca 45 minuters sittande. Detta är oberoende av sadel och inställning av stittställning, enda sättet att få bort det är att stå minst en minut på tio..
Hej, jag har samma problem fast det kommer redan efter ca 45 minuters sittande. Detta är oberoende av sadel och inställning av stittställning, enda sättet att få bort det är att stå minst en minut på tio..
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 05:56Har du testat att byta sadel till något mer passande?
Har du testat att byta sadel till något mer passande?
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 08:34Bra byxor gör också skillnad. För att inte tala om hur obekvämt det kan vara om man har kalsonger under med sömmar som trycker. Efter ett antal par rea-byxor för 3-400, var det en stor skillnad för mig att köpa ett pra byxor för dryga 1000-lappen!
Bra byxor gör också skillnad. För att inte tala om hur obekvämt det kan vara om man har kalsonger under med sömmar som trycker. Efter ett antal par rea-byxor för 3-400, var det en stor skillnad för mig att köpa ett pra byxor för dryga 1000-lappen!
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 08:36Det är inte bara att byta till nån mer passande sadel om man inte får prova den ett tag först. De är ju inte gratis direkt.
Det är inte bara att byta till nån mer passande sadel om man inte får prova den ett tag först. De är ju inte gratis direkt.
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 08:43på cykloteket kan man ju byta sadel inom 30 dagar för att prova sig fram
på cykloteket kan man ju byta sadel inom 30 dagar för att prova sig fram
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 08:49Jag hade problem innan också fixade lite med höjden på sadel med köpte också min selle...
http://www.funbeat.se/equipment/show.aspx?EquipmentID=11608
Jag hade problem innan också fixade lite med höjden på sadel med köpte också min selle...
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 08:51CykelCity lånar också ut sadlar. Annars får man göra som många andra, prova sig fram.
CykelCity lånar också ut sadlar. Annars får man göra som många andra, prova sig fram.
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 23:04Mattias og Kent :
Evolusjon (latin evolutio = utfolding) betegner innen biologi endringen av arter og deres antall. Endringer av arter innebærer endringer i organismenes mulighet til forplantning.Trist for dere, bra for menskeheten. 😉
Mattias og Kent :
Evolusjon (latin evolutio = utfolding) betegner innen biologi endringen av arter og deres antall. Endringer av arter innebærer endringer i organismenes mulighet til forplantning.
Trist for dere, bra for menskeheten. 😉