Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDomningar i apparaten, nån som pr …
You need to log in to create posts and topics.

12

> Jag har sett att Selle har en sadel som heter SMP med ett rejält tilltaget >dike för att intimnerverna ska kunna löpa fritt. Ser lita spejsad men kan var >något jag söker.Nån som testat den/ alt vet någon som lånar ut den till test?

Jag har testat SMP

Jag hade också rejäla problem med domningar och kör nu med Selle SMP, som för övrigt är ett eget märke och har inget med Selle Italia att göra (eller Selle San Marco heller för den deln). Funkar klockrent för mig - har kört en hel del långdistans utan någ

Selle betyder sadel på franska, och sadlar på italienska.
(Enligt Google Translate 😉 )

Du frågar om någon provat Selle Smp. Du kan få ta del av mina erfarenheter av SMP. Jag har en glider, en pro o på brukscykeln sitter det en TRK och jag skulle inte ens överväga att använda någon annan sadel än dessa. En kompis åker på "glidern" f.n o är n

>Problem med domningar som tycks vara ett ämne i cyklistkretsar som man antingen har, eller förnekar att man har.

Varför måste man ha domningar?

Det gäller att ställa in sadeln.

hej får samma problem när ja inte har mina craft byxor,har en sadel som är mätt efter min röv(sittben)har dom andra byxorna vid intervaller och kortare pass.Haha lite obehagligt är det med domningar man vet liksom inte om "flaggan e i topp eller nere"jobb

Aldrig haft domningar! Måste vara något fel på mig;).

Hej

Är nybliven cyklist, ibörjan cyklade jag i enbart löptights men uplevde aldrig några domningar. Det ända va att man fick ont i sittbenen. Efter köpet av cykelbyxor så är även det problemet borta. Kör med en Selle italia ocktavia sadel. Här ställt in

Ju hårdare tryck på pedalerna, ju lägre tryck mot sadeln. Sen måste man också vänja kroppen vid cykelkörning. Börja med ett par mil och inte dra iväg 8-10 mil och tro att det bara är benen som skall tränas. Gör även som David poängterar var noga med inst

Har man bra teknik i rundtrampet drar man väl/ju även ned stussen i sadeln, om än kanske inte med samma tryck.

Tack för tipset om E-bay, just nu testar jag en kortare styrstam vilket verkar fungera hyffsat, den bytte handlaren gratis, gratis e gott.

12