Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDomningar under framfoten
You need to log in to create posts and topics.

När jag springer så får jag domningar under framfoten vid tårna. Får även ont i pektån. Är det skoberoende eller ovana? Har Ascis T065 inköpta förra året.

jag kan få så om jag knutit skorna för hårt eller om jag har skor som är för trånga/små alt smala vid hålfoten. Har även upplevt detta med skor som jag haft ett tag, När de börjar tappa dämpningen så domnar min trampdyna..Orsak? ingen aning, bara är så

Om domningen försvinner direkt eller efter ett tag när du tar av dig skorna kan det vara för smalt och/eller för högt vid fotvalvet och nervklämning pga det.

Börja med att ta ur eventuella inlägg ur skorna. Hjälper det kan det vara antingen för höga inlä

Jag har hälplatta i silikon för att skydda mina hälar. Har tidigare haft inflamerad hälplatta. Kan dessa påverka? Domningarna försvinner direkt när jag tar av mig skorna så det borde inte sitta i ryggen.
Vilka märken modeller har lite bredare framparti på

Då gissar jag att det beror på skorna.

Nike brukar ha en del modeller med bred framfot, liksom New Balance med bred läst.

Men jag undrar om inte problemet är för smala skor ungefär vid hålfoten, så du får ett tryck där. Om det är smalare längre fram, br

En del skor har uppbyggnad även under framfoten, det brukar jag känna av och få domningar av.

jag har köpt ett par adidas och de är inte lika uppbyggda i hålfoten samt inte så smala där heller ...Det funkar för mig 🙂

Kanske får ut och titta lite på nya skor. Mina befintliga är fortfarande lite fuktiga från fredagens löppass som utfördes i ösregn:-)