Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDopning
You need to log in to create posts and topics.

Dags att ta tag i diskussionen som man helst undviker. Dopning, eller doping (det engelska uttrycket) som många föredrar att kalla det, är det värsta jag vet och jag anser att väldigt många människor i idrottsvärlden är extremt blåögda vad det gäller just

Jag har själv alltid tävlat och tränat för min egen skull, men jag kan förstå drivkraften av ära, uppmärksamhet och pengar.

I all idrott med pengar finns doping oavsett om det är friidrott, orientering, fotboll, skytte, skidor, ishockey, cykel, simning,

Då det gäller motionärer har de inte lika mycket att förlora som elitidrottarna. Det handlar som sagt oftast om Beach 2007 och många anser säkert att det kan vara värt att chansa.
Men fortfarande använder sig elitidrottare av otillåtna preparat. Jag får f

Håller med David där det finns pengar finns doping.
kommer alltid finns människor som är beredda att ta lite piller för mer muskelmassa bättre uthålighet o.s.v

Jag måste erkänna att jag är dopad. Och säkert jättemånga andra med mig. För ni vet väl att de vanligaste astmamedicinerna är dopingklassade? Dock har jag som en duktig flicka sökt dispens av berörda förbund för att använda preparaten. Alternativet? Att s

Bloddopingen är minst lika mycket doping som de preparat som nämns..

Tar man någon medicin och medelar detta före tävling eller annan aktivitet och detta godkänns så ser inte jag det som doping utan då spelar efter de regler som finns.

David, du som kört i elitklungan. Hur mycket dopingrykten fanns det kring dina med/mot tälvande?

Klart att man ska äta de mediciner som ordineras av läkare.

Däremot bör man kanske ifrågasätta vissa läkares recept på smärtstillande/ giktmediciner och dylikt.

Väldigt många konditionidrottare har astma/allergi och därmed dispans.
Jag tror att Ullrich

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33782&a=842489&lid=puff_842529&lpos=lasmer