Quote from Guest on 12 May 2010, 13:48Är det någon som har bra tipps på hur mycke man ska dricka innan och under ett lång lopp (15-22km) så att man inte blir kissnödig under löpningen?
Är det någon som har bra tipps på hur mycke man ska dricka innan och under ett lång lopp (15-22km) så att man inte blir kissnödig under löpningen?
Quote from Camilla Höög on 12 May 2010, 13:58Det är inte så lätt att svara på. Hur mycket du ska dricka beror på din vätskenivå innan loppet och hur mycket vätska du gör av med under loppet. Hur mycket du gör av med under loppet beror på intensitet, lufttemperatur, väder, din fysik osv.
Att dricka s
Det är inte så lätt att svara på. Hur mycket du ska dricka beror på din vätskenivå innan loppet och hur mycket vätska du gör av med under loppet. Hur mycket du gör av med under loppet beror på intensitet, lufttemperatur, väder, din fysik osv.
Att dricka s
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 17:12Max 1/2 liter.Testa att köpa Vitargo proffesinal,inte så sliskig o ger en bra kick.Brukar ha hälften vatten 0,25dl o 0,25dl Vitargo i mitt bälte
Max 1/2 liter.Testa att köpa Vitargo proffesinal,inte så sliskig o ger en bra kick.Brukar ha hälften vatten 0,25dl o 0,25dl Vitargo i mitt bälte
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 18:4115-22 km så behöver du inte dricka mer än en mindre mugg vatten inför loppet (Om du vore i mina kläder...vilket ju skulle se djävligt underligt ut....hehehe) Drick vid varje vätskestation å drick ordentligt efter mål så kommer det att funka skitabra. Jag
15-22 km så behöver du inte dricka mer än en mindre mugg vatten inför loppet (Om du vore i mina kläder...vilket ju skulle se djävligt underligt ut....hehehe) Drick vid varje vätskestation å drick ordentligt efter mål så kommer det att funka skitabra. Jag
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 13:31Om det inte är väldigt varmt skulle jag klara mig bra på en eller två muggar under loppet
Om det inte är väldigt varmt skulle jag klara mig bra på en eller två muggar under loppet
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 13:49Rör det sig om max 1 mil - aldrig vätska oavsätt väder. Tar träningspasset mindre än 2 timmar behövs väldigt lite vätska - nästan oberoende av väderlek. I första hand är det hals och munhåla som skall fuktas för den mentala biten. Graden av kissinödighet
Rör det sig om max 1 mil - aldrig vätska oavsätt väder. Tar träningspasset mindre än 2 timmar behövs väldigt lite vätska - nästan oberoende av väderlek. I första hand är det hals och munhåla som skall fuktas för den mentala biten. Graden av kissinödighet
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 14:20Är det tävling så kan du ta lite vid varje vätskekontroll. Jag brukar dricka ungefär var 20:e minut på träning. Det brukar vara lagon
Är det tävling så kan du ta lite vid varje vätskekontroll. Jag brukar dricka ungefär var 20:e minut på träning. Det brukar vara lagon
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 18:29Underbart....tydligen har alla lärt sig det här med vätska....För typ 8 -15 år sedan så skulle man kalva i sig typ 2 liter innan ett marathonlopp...å träden ute på Djurgården lider ännu av detta??!
Jag sprang Råsta runt i februari och gjorde av med typ 1,
Underbart....tydligen har alla lärt sig det här med vätska....För typ 8 -15 år sedan så skulle man kalva i sig typ 2 liter innan ett marathonlopp...å träden ute på Djurgården lider ännu av detta??!
Jag sprang Råsta runt i februari och gjorde av med typ 1,
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 18:36Det går att vänja kroppen åt båda hållen.
Frågan är dock när fungerar min kropp/huvud bäst?
Det går att vänja kroppen åt båda hållen.
Frågan är dock när fungerar min kropp/huvud bäst?
Quote from Funbeat user on 14 May 2010, 19:34Jag sprang min första halvmara förra året (Göteborgsvarvet) vilket tog mig 2 timmar och 23 minuter. Jag var helt ovan vid sportdryck och visste inte riktigt hur jag skulle göra men det här fungerade för mig: Vid varje vätskekontroll drack jag ett par klun
Jag sprang min första halvmara förra året (Göteborgsvarvet) vilket tog mig 2 timmar och 23 minuter. Jag var helt ovan vid sportdryck och visste inte riktigt hur jag skulle göra men det här fungerade för mig: Vid varje vätskekontroll drack jag ett par klun