Quote from Guest on 20 August 2009, 09:39Ni som är lite snabbare, sub 1:30 på halvan, dricker ni något under loppen och i så fall vad? Jag tycker det är svårt att få i sig nåt från muggarna man river åt sig víd stationerna utan att närapå stanna samtidigt som det känns onödigt att släpa med sig
Ni som är lite snabbare, sub 1:30 på halvan, dricker ni något under loppen och i så fall vad? Jag tycker det är svårt att få i sig nåt från muggarna man river åt sig víd stationerna utan att närapå stanna samtidigt som det känns onödigt att släpa med sig
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 09:49Vid ett varmt halvmarathon brukar jag i alla fall försöka få i mig lite vatten, kanske 2-3 mindre muggar, men tycker också det är svårt att dricka större mängder samtidigt som tempot är högt. Dels att få in det genom munnen och svälja i farten, dels risk
Vid ett varmt halvmarathon brukar jag i alla fall försöka få i mig lite vatten, kanske 2-3 mindre muggar, men tycker också det är svårt att dricka större mängder samtidigt som tempot är högt. Dels att få in det genom munnen och svälja i farten, dels risk
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 11:25Markus, när bestämmer du dig om du ska dricka eller inte? Vid en viss temp eller hur det känns efter någon km?
Markus, när bestämmer du dig om du ska dricka eller inte? Vid en viss temp eller hur det känns efter någon km?
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 11:41Vad temperaturen ligger på i grader brukar jag inte ha koll på, utan det är känslan innan och under loppet som avgör. Upplever jag det varmt och jobbigt betyder det sannolikt att jag förlorar mycket vätska och då vill jag i alla fall försöka ersätta lite
Vad temperaturen ligger på i grader brukar jag inte ha koll på, utan det är känslan innan och under loppet som avgör. Upplever jag det varmt och jobbigt betyder det sannolikt att jag förlorar mycket vätska och då vill jag i alla fall försöka ersätta lite
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 11:48Det är viktigt att få i sig vätska så man inte tappar sin prestation under loppet tycker jag. Av erfarenhet så har jag märkt stor skillnad på uthållighet och återhämtning genom att innan, under och efter lopp/träning dricka en dryck som inte bara innehåll
Det är viktigt att få i sig vätska så man inte tappar sin prestation under loppet tycker jag. Av erfarenhet så har jag märkt stor skillnad på uthållighet och återhämtning genom att innan, under och efter lopp/träning dricka en dryck som inte bara innehåll
Quote from Funbeat user on 20 August 2009, 14:23Brukar se till att ta dricka vid alla stationer (utom den sista om den är för nära slutet, då hinner den inte göra någon nytta mer än psykiskt kanske).
Man tar snabbt slut om man får vätskebrist. Det är en vane/träningssak att dricka i farten. Efter några
Brukar se till att ta dricka vid alla stationer (utom den sista om den är för nära slutet, då hinner den inte göra någon nytta mer än psykiskt kanske).
Man tar snabbt slut om man får vätskebrist. Det är en vane/träningssak att dricka i farten. Efter några