Quote from Guest on 23 September 2010, 20:32Jag gjorde som 55 åring mitt livs första halvmaraton i Esbo strandmaraton 12 sept och det gick riktigt bra på 2.07. Nu vill jag förstås förbättra tiden den 10 okt då jag springer Vanda halvmaraton. Hur gör jag en perfekt träningstiming och uppladdning? Mi
Jag gjorde som 55 åring mitt livs första halvmaraton i Esbo strandmaraton 12 sept och det gick riktigt bra på 2.07. Nu vill jag förstås förbättra tiden den 10 okt då jag springer Vanda halvmaraton. Hur gör jag en perfekt träningstiming och uppladdning? Mi
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 20:42Grattis till första halvmaraton!
Tiden mellan loppen är ju inte så lång att du kanske hinner förbättra dig så mycket rent fysiskt.
... mest är det nog att hålla formen och motivationen uppe!Jag vet inte om banorna i Esbo och Vanda är lika snabba, men d
Grattis till första halvmaraton!
Tiden mellan loppen är ju inte så lång att du kanske hinner förbättra dig så mycket rent fysiskt.
... mest är det nog att hålla formen och motivationen uppe!
Jag vet inte om banorna i Esbo och Vanda är lika snabba, men d
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 09:09Hej! Något i denhär stilen har jag också funderat. Banan i Vanda är känd som en flack personbästarutt medan Esbo är delvis grus och ganska krokig strandrutt, även den ganska flack. Åtminstone minskade respekten för halvmaran rejält eftersom premiären lyck
Hej! Något i denhär stilen har jag också funderat. Banan i Vanda är känd som en flack personbästarutt medan Esbo är delvis grus och ganska krokig strandrutt, även den ganska flack. Åtminstone minskade respekten för halvmaran rejält eftersom premiären lyck
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 09:32Har du tillgång till några mellantider eller motsvarande från din första halvmara? Om du inte klockade själv så kan det finnas i arrangörens resultatlista.
Om du har mellantiderna kan du analysera loppet och försöka anpassa tempot i det kommande loppet s
Har du tillgång till några mellantider eller motsvarande från din första halvmara? Om du inte klockade själv så kan det finnas i arrangörens resultatlista.
Om du har mellantiderna kan du analysera loppet och försöka anpassa tempot i det kommande loppet s
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 09:47joo, tänkte på mellantiden oxo! jag klockade faktiskt mej för 59 min på 10km så andra halvan gick något långsammare, sluttid 2.07.35. tänkte nu försöka rulla på i samma startfart/nivå men sen fortsätta utan att sacka. efter dethär avslutar jag säsongen oc
joo, tänkte på mellantiden oxo! jag klockade faktiskt mej för 59 min på 10km så andra halvan gick något långsammare, sluttid 2.07.35. tänkte nu försöka rulla på i samma startfart/nivå men sen fortsätta utan att sacka. efter dethär avslutar jag säsongen oc
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 09:5810 km på 59 min och 11,1 km på 1 h 6 min är jämnt tempo. Säkert att få till det så bra på premiärern och allt!
Bli inte besviken om du inte förbättrar mer än nån/några minuter. Precis som Yvonne skriver så är det inte lång tid mellan loppen. I vår ålder
10 km på 59 min och 11,1 km på 1 h 6 min är jämnt tempo. Säkert att få till det så bra på premiärern och allt!
Bli inte besviken om du inte förbättrar mer än nån/några minuter. Precis som Yvonne skriver så är det inte lång tid mellan loppen. I vår ålder
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 10:19joo, det gick ganska jämnt, men ett litet räknefel blev det i förra inlägget.. 10 km på 59 och 11,1 km på 1.08, sluttiden 2.07! Så lite sackade jag nog på slutet 😉
joo, det gick ganska jämnt, men ett litet räknefel blev det i förra inlägget.. 10 km på 59 och 11,1 km på 1.08, sluttiden 2.07! Så lite sackade jag nog på slutet 😉