Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 14:18Jag bytte dubbdäck inför denna säsong.
Problemet var efter många säsonger och handratals mil var att dubbarna vandrade in i däcket och började punka slangen, -då var det dags att byta
Jag bytte dubbdäck inför denna säsong.
Problemet var efter många säsonger och handratals mil var att dubbarna vandrade in i däcket och började punka slangen, -då var det dags att byta
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 17:23Någon som kan förklara det här med "inkörning" av cykeldubbdäck. Hört på flera håll att dom ska "sätta" sig bättre. Måste säga att jag tror inte på det, att det gäller bildäck köper jag.
Du sliter inte nämnvärt på dubbdäck när du cyklar på asfalt, bra dä
Någon som kan förklara det här med "inkörning" av cykeldubbdäck. Hört på flera håll att dom ska "sätta" sig bättre. Måste säga att jag tror inte på det, att det gäller bildäck köper jag.
Du sliter inte nämnvärt på dubbdäck när du cyklar på asfalt, bra dä
Quote from Rasmus Olsson on 3 January 2012, 17:27Jo, Nokia, eller Suomi Tyres som de numera heter, rekommenderar inkörning minst fem mil utan häftiga inbromsningar. Det är ingen skräna, utan en realitet om du vill behålla alla dubb.
Jo, Nokia, eller Suomi Tyres som de numera heter, rekommenderar inkörning minst fem mil utan häftiga inbromsningar. Det är ingen skräna, utan en realitet om du vill behålla alla dubb.
Quote from Funbeat user on 3 January 2012, 17:36"Dubbhålen är raka hål som görs med hjälp av små stift i vulkformen. Dubben har ju som bekant en skalle som pressas ner i botten på hålet.
Syftet med inkörningen är att dubben försiktigt skall "lirkas runt" så att skallen gnager sig in i gummit, och mer
"Dubbhålen är raka hål som görs med hjälp av små stift i vulkformen. Dubben har ju som bekant en skalle som pressas ner i botten på hålet.
Syftet med inkörningen är att dubben försiktigt skall "lirkas runt" så att skallen gnager sig in i gummit, och mer
Quote from Rasmus Olsson on 3 January 2012, 17:40Du ska alltid lita på mig. Särskilt när jag inte skojar.
Du ska alltid lita på mig. Särskilt när jag inte skojar.
Quote from Funbeat user on 4 January 2012, 10:06Känns tryggt att veta 🙂
Känns tryggt att veta 🙂
Quote from Funbeat user on 8 January 2012, 12:39Jag tycker att även wolframkarbiden i Nokian-däcken jag har slits snabbt på asfalt. 150 mil tror jag ett par har rullat och där spetsarna tidigare var konformade och ganska vassa är de nu kraftigt avrundade och ungefär lika vassa som kulan på en knappnål.
Jag tycker att även wolframkarbiden i Nokian-däcken jag har slits snabbt på asfalt. 150 mil tror jag ett par har rullat och där spetsarna tidigare var konformade och ganska vassa är de nu kraftigt avrundade och ungefär lika vassa som kulan på en knappnål.
Quote from Funbeat user on 8 January 2012, 16:44Nokia(n) har i princip samma dubbar på cykeldäck som bildäck och
de tål att köra barmark. Visst tappar de en del av skärpan men
det är ofrånkomligt att köra på asfalt så länge man har blandade förhållanden.
Riskerna med att köra på is med slicks är i mi
Nokia(n) har i princip samma dubbar på cykeldäck som bildäck och
de tål att köra barmark. Visst tappar de en del av skärpan men
det är ofrånkomligt att köra på asfalt så länge man har blandade förhållanden.
Riskerna med att köra på is med slicks är i mi
Quote from Funbeat user on 8 January 2012, 16:58Man kan sitta med ett bryne och få upp skärpan. Kan vara bra som mental träning.
Man kan sitta med ett bryne och få upp skärpan. Kan vara bra som mental träning.
Quote from Funbeat user on 8 January 2012, 17:35Jag har till den här vintern bytt vinterdäck till schwalbe winter marathon. Däcken rullar märkbart bättre än de nokia w106 o a10 som jag körde med tidigare.
Men den tunnare slitbanan med mjukare "lamell"-gummi verkar förutom det bättre rullet och möjlig
Jag har till den här vintern bytt vinterdäck till schwalbe winter marathon. Däcken rullar märkbart bättre än de nokia w106 o a10 som jag körde med tidigare.
Men den tunnare slitbanan med mjukare "lamell"-gummi verkar förutom det bättre rullet och möjlig