Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDubbade Asics Artic
You need to log in to create posts and topics.

Någon som har har testat Asics ståldubbade Artic WR? Såg den i somras och tyckte den såg juste ut men skulle gärna få lite åsikter. Snart är det snö och halt...

http://www.asics.se/running/products/gel-arctic-wr-men/

//Lars

Om de inte bytt stål i dubbarna så är det inget att satsa på.

Som sagt.. Är det samma dubbar som tidigare så blir det dyrt i längden. Även om man undviker asfalt så slits dubbarna snabbt och att köpa nya är dyrt...

Är det samma sko som Asics Gel Artic så är den inte att rekommendera, håller med föregående skribenter att dubben "fräser" bort väldigt fort. Ett problem som jag drabbats av med dessa skor är att det är förvånansvärt lite stoppning i hälkappan så att skos

Har ett par Icebug som jag orienterar i och det är samma problem - dubben lossnar.

Lars: Det är inte samma problem. På Asicsskorna så slits dubbarna ner på nolltid. Om dubbarna lossnar på dina Icebug så kan du reklamera skorna.

Skorna heter Arctic, inte Artic.

Tydligen bara mina Arctic som verkar hålla men jag använder dem iofs enbart på hård snö och vid is. Aldrig på barmark om jag kan undvika.

Jag har även bytt fyra av de sex dubben under framfoten till längre, 9 mm "spik", och det gjorde en rejäl skillnad v