Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDubbdäck på Nishiki Pro SL
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag tänkte cykla vinter också, blir ju så seg annars.

Frågan är: Hur breda dubbdäck får jag plats med på en Nishiki Pro SL?
Tittar på Nokians W240... 40mm breda.

Tack på förhand!

Hej!

Jag kör Schwalbe, Marathon Winter, 35-622 på min Nishiki Ultra Pro.
Det är lite tajt att få plats med skärmar, men det går.

Det är 240 dubbar original, men jag har faktiskt tagit bort typ var tredje för att minska rullmotståndet lite. Dessa däck är

Var det så listigt att pilla bort dubbarna, du riskerar att få in grus i hålen som ger punka på sikt?

Sätt på ett däck som har lite lam med dubbar på en gång: http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/nokian-hakkapeliitta-w106-700.html Så får du lite rull på cykeln i vart fall Nokia w 106 700-37

Nokian A10 är bättre på vägar med blandat före.

Alternativet hade varit att jag tagit av däcken, för tröga här nere i Skåne där det är barmark oftast..

Men jag körde med dem ett bra tag innan jag satte på "sommardäcken" igen och hade inte en enda sten i "dubb-groparna" (ingen punka heller). Men jag fö

Är det hål rätt igenom däcken?

Jag köpte 240-dubbars för ett tag sedan, ångrar mig, skulle ha köpt 120. Men att själv rycka bort en del dubb var en bra idé. Om inte Raymond har rätt.

Nej, där är inte hål rätt igenom. Men Raymonds poäng var att där kan lägga sig stenar i tomrummen efter dubbarna som ligger och gnager sig igenom gummit i däcket.

Men det har inte hänt mig. Har kanske haft tur. Men kör på så här även denna vinter.

Nokian W240 rullar INTE sämre än W106, däremot har de 2 extra rader dubb på kanterna som är fint att ha i vinterföre.

Hur stora däck får plats på en Nishiki Pro SL ? Jag tror att det är ganska trångt.

Jag har Nokia w 106 700-37 på min Nishiki Hyper Pro.