Quote from Funbeat user on 20 October 2009, 22:38Vet inte vilka däck jag har, men problemet för mig var inte cykeln utan skärmarna. Dubben raspade i dessa så det var bara att ordna mer MTB-lika skärmar. Skyddar inte lika bra mot stänk, men vad gör man inte för att kunan cykla på vintern...
/P
Vet inte vilka däck jag har, men problemet för mig var inte cykeln utan skärmarna. Dubben raspade i dessa så det var bara att ordna mer MTB-lika skärmar. Skyddar inte lika bra mot stänk, men vad gör man inte för att kunan cykla på vintern...
/P
Quote from Funbeat user on 21 October 2009, 08:47Biltema levererar som vanligt:
BILD:http://www.biltema.se/Archive/Product_images/27/Large/27-670_l.jpg
29,50:-
Biltema levererar som vanligt:
BILD:http://www.biltema.se/Archive/Product_images/27/Large/27-670_l.jpg
29,50:-
Quote from Mattias Johansson on 21 October 2009, 18:53Jag vintercyklar oxå på Schwalbe Maraton vinter. Det är ett riktigt bra däck och 35 mm räcker tt.
Jag förstår inte anledning att rycka dubb. Vill man ha mer lättrullade däck för att man tex pendlar så välj ett annat med mindre dubb.
Har man det som jag fr
Jag vintercyklar oxå på Schwalbe Maraton vinter. Det är ett riktigt bra däck och 35 mm räcker tt.
Jag förstår inte anledning att rycka dubb. Vill man ha mer lättrullade däck för att man tex pendlar så välj ett annat med mindre dubb.
Har man det som jag fr
Quote from Funbeat user on 21 October 2009, 19:55Antal dubb är ju alltid lite knepigt och synd att behöva kompromissa så jag kör med två framhjul (fast inte samtidigt). Ett har jag Schwalbe Maraton vinter på och det andra ett odubbat. Jag kan bestämmer på mornen vilket hjul som åker på - kör bara dubba
Antal dubb är ju alltid lite knepigt och synd att behöva kompromissa så jag kör med två framhjul (fast inte samtidigt). Ett har jag Schwalbe Maraton vinter på och det andra ett odubbat. Jag kan bestämmer på mornen vilket hjul som åker på - kör bara dubba
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 10:35Tack alla för svaren!
Richard: Vilka skärmar använder du? Funkar bra?
Tack,
David
Tack alla för svaren!
Richard: Vilka skärmar använder du? Funkar bra?
Tack,
David
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 11:30@David
Jag kommer inte ihåg exakt, men har för mig att det är SKS 45mm för 28"-hjul.
De funkar kanon! Enda strulet var att med mina 35mm dubbdäck så skrapade det emot skärmbulten nere vid vevlagret. men detta löste jag genom att ersätta den bulten med e
@David
Jag kommer inte ihåg exakt, men har för mig att det är SKS 45mm för 28"-hjul.
De funkar kanon! Enda strulet var att med mina 35mm dubbdäck så skrapade det emot skärmbulten nere vid vevlagret. men detta löste jag genom att ersätta den bulten med e
Quote from Mattias Johansson on 26 October 2009, 12:28>Enda strulet var att med mina 35mm dubbdäck så skrapade det imot skärmbulten nere vid vevlagret. men detta löste jag renom att ersätta den bulten med ett buntband.
Samma lösning här (t+)
>Enda strulet var att med mina 35mm dubbdäck så skrapade det imot skärmbulten nere vid vevlagret. men detta löste jag renom att ersätta den bulten med ett buntband.
Samma lösning här (t+)
Quote from Funbeat user on 26 October 2009, 13:16Tackar!
Tackar!
Quote from Funbeat user on 28 October 2009, 08:18Kan nu meddela att däcken fick plats. Om än med lite övertalning. Fram fick jag ta av bromsklossarna. Bak fick jag tömma däcket på luft för att få axeln förbi växeln.
Skärmarna ska vi inte prata om... suck.
Bilder kommer om nån är intresserad.
Kan nu meddela att däcken fick plats. Om än med lite övertalning. Fram fick jag ta av bromsklossarna. Bak fick jag tömma däcket på luft för att få axeln förbi växeln.
Skärmarna ska vi inte prata om... suck.
Bilder kommer om nån är intresserad.
Quote from Funbeat user on 29 October 2009, 08:50Första cyklingen gjord.
Resultat: Shit vad stark jag kommer vara i vår! 😀
Första cyklingen gjord.
Resultat: Shit vad stark jag kommer vara i vår! 😀