Quote from Bertil Nolheim on 15 November 2007, 14:15Skillnaden är hur många rader dubben sitter i.
De med många dubb brukar ha 4 rader, dvs det finns dubb med vägkontakt både i sväng och vid cikling rakt fram.
Är det färre dubb brukar det vara dubb bara mitt på eller på sidan, beroende på modell.
Skillnaden är hur många rader dubben sitter i.
De med många dubb brukar ha 4 rader, dvs det finns dubb med vägkontakt både i sväng och vid cikling rakt fram.
Är det färre dubb brukar det vara dubb bara mitt på eller på sidan, beroende på modell.
Quote from Ingemar Lindgren on 15 November 2007, 15:09Skulle tippa att gummit i dacket och monstret ocksa spelar in en hel del i rullmotstand, det gor det ju pa "sommardack". Ska du pendla langt, satsa pa ett lattrullat dack, annars kommer du trottna. Jag har bade tva- och fyraraders dubbdack, men fyraraders
Skulle tippa att gummit i dacket och monstret ocksa spelar in en hel del i rullmotstand, det gor det ju pa "sommardack". Ska du pendla langt, satsa pa ett lattrullat dack, annars kommer du trottna. Jag har bade tva- och fyraraders dubbdack, men fyraraders
Quote from Ingemar Lindgren on 15 November 2007, 15:28Vill du ha det trogt och jobbigt finns det billigare satt an dyra 4-raders dubbdack: sluta gora rent och smorja drivlinan, slapp ut luft ur dacken, sank sadeln till lagom obekvam niva, lossa skruvar sa att sadel och styre glappar och du far cykla pa helsp
Vill du ha det trogt och jobbigt finns det billigare satt an dyra 4-raders dubbdack: sluta gora rent och smorja drivlinan, slapp ut luft ur dacken, sank sadeln till lagom obekvam niva, lossa skruvar sa att sadel och styre glappar och du far cykla pa helsp
Quote from Funbeat user on 15 November 2007, 16:36japp har då inhandlat däcken som jag frågade om.
Måste säga att det är ett fantastiskt fäste, isig och spårig bilväg inga problem man tror att nu trillar jag men det bara går.
Däremot rullar dom inget vidare, men racern tillvåren kommer kännas som en rake
japp har då inhandlat däcken som jag frågade om.
Måste säga att det är ett fantastiskt fäste, isig och spårig bilväg inga problem man tror att nu trillar jag men det bara går.
Däremot rullar dom inget vidare, men racern tillvåren kommer kännas som en rake
Quote from Funbeat user on 16 November 2007, 13:32I morse var det +3 och torr och fin vägbana hela sträckan mellan Malmö och Lund. Jag tippar att det kommer bli många såna dagar i vinter, så jag går på rekommendationen att rulla är roligt och köper 106:an. Tack för tipsen.
I morse var det +3 och torr och fin vägbana hela sträckan mellan Malmö och Lund. Jag tippar att det kommer bli många såna dagar i vinter, så jag går på rekommendationen att rulla är roligt och köper 106:an. Tack för tipsen.
Quote from Funbeat user on 16 November 2007, 13:34Nu har väl alla hunnit köpa dubbdäck, men annars skulle jag rekommendera W240 snarare än W106. De 4 raderna med dubbar (istället för 2) gör att man får fäste både rakt fram och i svängar. Som kompromiss kan man ju ta W240 fram och W106 bak, själv har jag
Nu har väl alla hunnit köpa dubbdäck, men annars skulle jag rekommendera W240 snarare än W106. De 4 raderna med dubbar (istället för 2) gör att man får fäste både rakt fram och i svängar. Som kompromiss kan man ju ta W240 fram och W106 bak, själv har jag
Quote from Panama B on 16 November 2007, 15:27kanske dum fråga men kan man hänga på dubbdäcken på en Nikishi Ultra Pro eller skall jag skaffa en vintercykel med plats frö bredare däckk
BILD:http://alvikscykel.jetshop.se/pub_images/original/2008NishikiUltraPro_772.jpg
kanske dum fråga men kan man hänga på dubbdäcken på en Nikishi Ultra Pro eller skall jag skaffa en vintercykel med plats frö bredare däckk
BILD:http://alvikscykel.jetshop.se/pub_images/original/2008NishikiUltraPro_772.jpg
Quote from Funbeat user on 16 November 2007, 16:44Kolla vid kedjestagen bak, finns det plats? Det kan vara så att W106 får plats men inte W240 t ex. Sen kanske du vill ha stänkor?
Kolla vid kedjestagen bak, finns det plats? Det kan vara så att W106 får plats men inte W240 t ex. Sen kanske du vill ha stänkor?