Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelDubbelt hatad
You need to log in to create posts and topics.

12

Det där kanske kian vara något för VR Raymond. Så slipper vi det där tjafset med kommer vänster och så 😉

Skämt åsido så tycker jag ringklocka funkar bäst. Då fattar folk att det är en cykel som kommer. Jag hade en gummituta ett tag och det ledde till at

AirZound fungerar annorlunda. Folk flyttar sig fort som f-n för att inte bli överkörda av lastbilen som ligger precis bakom. Sen börjar de leta efter lastbilen men då har tutan redan gjort sitt jobb.

Att de inte fattar att det inte finns någon lastbil på

Hehehe 🙂

Hur länge kan man tuta med den innan luften tar slut?

Typ 10-20 sekunder, men en halv sekund är fullt tillräckligt. Man kan ställa in hur högt den låter, men skulle man ställa in den för lågt går det inte att ändra "där och då", bättre att ha den högt inställd så att den fungerar när den behövs. Man ser det

Precis som Raymond skriver håller den trycket bra. Men förra vintern upptäckte jag att den inte fungerar speciellt bra när temperaturen närmar sig när 0°C. Beror nog på tryckskillnader skulle jag gissa. Annars rekommenderar jag den. Men använd den sparsam

Eller en sån här konstruktion?

Rent allmänt verkar fordonets storlek avgöra då såna specimen kopplar bort hjärnan och låter ryggmärgen styra. Helt sjukt men det händer mindre vansinnesgrejer mot en själv ju större fordon man har, och det gäller en benhård hackordning fotgängare-cykel-M

Jävligt trist. Förstår din frustration. En idiotrasse som dessutom kör som en galning, ingen trevlig kombination 🙁

Har funderat mycket själv på det där med varför vårt släkte (cyklister) är så satans ogillade av de motorburna folks. Här är ett äldre blo

Den där korsningen är farlig på grund av att bilarna inte tittar efter cyklister utan bara efter en lucka mellan bilarna för att svänga. Jag har gett många arga blicken där!

Numer stannar jag ALLTID cykeln när jag ska över och söker ögonkontakt med bilfö

12