Quote from Guest on 13 August 2012, 19:37Hej.
Har nu gått igenom den svåra processen med att bestämma mig för en ny racer. Har blivit en Canyon CF SLX 8.0. Klar över storlek och allt men stupar på det där med att bestämma sig för vevparti och utväxling.
Har läst på om det där med dubbelt, co
Hej.
Har nu gått igenom den svåra processen med att bestämma mig för en ny racer. Har blivit en Canyon CF SLX 8.0. Klar över storlek och allt men stupar på det där med att bestämma sig för vevparti och utväxling.
Har läst på om det där med dubbelt, co
Quote from Funbeat user on 13 August 2012, 19:47Compact 50/36 och 11-25 i Sverige.
Compact 50/36 och 11-25 i Sverige.
Quote from ellen olsson on 13 August 2012, 20:10Generellt så behöver du inte 28 baktill i Sverige om du inte regelmässigt cyklar i Klevaliden eller liknande.
Å andra sidan så kommer du att sluta behöva 28 om du cyklar tillräckligt ofta där det behövs...Själv har jag i.o.f.s. 50/34 och 11-25 på min al
Generellt så behöver du inte 28 baktill i Sverige om du inte regelmässigt cyklar i Klevaliden eller liknande.
Å andra sidan så kommer du att sluta behöva 28 om du cyklar tillräckligt ofta där det behövs...
Själv har jag i.o.f.s. 50/34 och 11-25 på min al
Quote from Funbeat user on 13 August 2012, 20:1653/42 12-25 i Sthlm.
53/42 12-25 i Sthlm.
Quote from Funbeat user on 13 August 2012, 22:01Min erfarenhet är att en majoritet motionärer har alldeles för höga utväxlingar, anpassade för tävlingscyklister.
En för hög utväxling leder bara till en för låg kadens och/eller att man inte utnyttjar de högsta utväxlingarna speciellt mycket.
Se här om
Min erfarenhet är att en majoritet motionärer har alldeles för höga utväxlingar, anpassade för tävlingscyklister.
En för hög utväxling leder bara till en för låg kadens och/eller att man inte utnyttjar de högsta utväxlingarna speciellt mycket.
Se här om
Quote from Funbeat user on 13 August 2012, 22:4153/39 o 12-25 i gbg-trakten och en 12-30 kassett när jag körde lite backar i Norge. Finns en regel att komma ihåg att 3 kuggar fram motsvarar 1 bak i utväxling på ett ungefär.
///tomasp
53/39 o 12-25 i gbg-trakten och en 12-30 kassett när jag körde lite backar i Norge. Finns en regel att komma ihåg att 3 kuggar fram motsvarar 1 bak i utväxling på ett ungefär.
///tomasp
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 03:12Ja. Tror det blir en 53/39 med 12/25. Ska trots allt flytta till Göteborg.
Är väl ganska smärtfritt att byta kassett men desto svårare att byta vevparti om jag förstått det rätt?
Ja. Tror det blir en 53/39 med 12/25. Ska trots allt flytta till Göteborg.
Är väl ganska smärtfritt att byta kassett men desto svårare att byta vevparti om jag förstått det rätt?
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 09:17Kakorna fram sitter med 5 skruvar, finns dock olika mått 104/110mm, tror jag väll det är.
BBB har bra utbud av klingor som passar de flesta.
Dock inte Fulcroms stora klinga 🙁
Kakorna fram sitter med 5 skruvar, finns dock olika mått 104/110mm, tror jag väll det är.
BBB har bra utbud av klingor som passar de flesta.
Dock inte Fulcroms stora klinga 🙁
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 09:22Jag har 52/39 och byter mellan 12-23 och 11-25 bak beroende på förhållanden på tävling/träning. När jag är i Alperna förra året la jag på en 11-28, men upplevde ändå det lite för tungt för att harva upp för HC berg i distanstempo. Det blev alltid lägsta v
Jag har 52/39 och byter mellan 12-23 och 11-25 bak beroende på förhållanden på tävling/träning. När jag är i Alperna förra året la jag på en 11-28, men upplevde ändå det lite för tungt för att harva upp för HC berg i distanstempo. Det blev alltid lägsta v
Quote from Funbeat user on 14 August 2012, 09:47Se till att kassetten har minst 13-14-15-16-17-18-19, speciellt 18 saknar jag på min kassett som har lite för stor spridning, eller alltför liten minsta (10-delat 11-23). 12-23 skulle jag köpa nu.
Se till att kassetten har minst 13-14-15-16-17-18-19, speciellt 18 saknar jag på min kassett som har lite för stor spridning, eller alltför liten minsta (10-delat 11-23). 12-23 skulle jag köpa nu.

