Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningDubbla löparshorts - varför?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har alltid sprungit i tajts för jag gillar inte att ha saker som fladdrar runt benen. Nu har jag dock börjat snegla på den här varianten:

http://www.outdoorexperten.se/p-23248-salomon-endurance-twinskin-short-m.aspx

Men jag kan inte se vitsen med a

Man ser lite ballare ut än i bara tights, eftersom tights nu blivit så allmänt använda? Allvarligt, skulle kunna tänka mig det när det är lite halvkallt, annrs är det vä mest mode?

Det gör stor skillnad för paketet i kallare väder än +10.. Större skillnad än vindkallingar tycker jag..

Jag klara mig bra med bara ett par vanlig löpare tights ner mot -18 utan problem 😉

Jag tror att det är för folk som vill springa i tajts men inte vill få det där tajta utseendet i grenen. Jag springer gärna i tajts om jag fått skavsår på insida lår men jag känner mig lite för exponerad då, därför har jag alltid något bylsigare över.

De flesta har ju numera långa fladdriga ben på badbrallorna,och samma på gymet. På 70- och 80-talen (när jag var ung o aktiv) hade alla korta fladdriga shorts för löpning, sköna tights hade inte uppfunnits. Samma på gym. Varför nån vill gå på sttanden ell

Uppenbart att alla inte tränar ute i riktigt skitväder..