Quote from Guest on 4 November 2008, 08:45Kan löparknä-smärta flytta sig till en specifik punkt någon annastans än just vid den där knölen på utsidan? Till exempel till den svarta punkt jag markerat på bilden?
BILD:http://i243.photobucket.com/albums/ff148/LadyG_photo/Quadriceps.gif
Kan löparknä-smärta flytta sig till en specifik punkt någon annastans än just vid den där knölen på utsidan? Till exempel till den svarta punkt jag markerat på bilden?
BILD:http://i243.photobucket.com/albums/ff148/LadyG_photo/Quadriceps.gif
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 08:55Ingen expert, men så vitt jag har lyckats fånga upp i tidigare diskussioner så verkar det där vara en annan muskel än den vars fäste ger upphov till löparknä. Kan du beskriva lite mer hur och när det gör ont? Kanske nån annan har tips på vad det kan vara
Ingen expert, men så vitt jag har lyckats fånga upp i tidigare diskussioner så verkar det där vara en annan muskel än den vars fäste ger upphov till löparknä. Kan du beskriva lite mer hur och när det gör ont? Kanske nån annan har tips på vad det kan vara
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 09:01Ladyn!
Har nu skrivit ut din bild. Träffar kiropraktorn eller sjukgymnasten idag på lunchen - ska visa bilden och fråga vad det kan vara. Återkommer!
Kram
Ladyn!
Har nu skrivit ut din bild. Träffar kiropraktorn eller sjukgymnasten idag på lunchen - ska visa bilden och fråga vad det kan vara. Återkommer!
Kram
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 09:33I uppförsbackar gör det ont, men inte i nerförsbackar. Det gör inte ont att gå upp för trappor, men det känns bra att gå ner. I övrigt känns det inte.
Helskumt.
Jag är lite öm på det orangea också i höjd med den svarta pricken, men bara trycköm. (Fast d
I uppförsbackar gör det ont, men inte i nerförsbackar. Det gör inte ont att gå upp för trappor, men det känns bra att gå ner. I övrigt känns det inte.
Helskumt.
Jag är lite öm på det orangea också i höjd med den svarta pricken, men bara trycköm. (Fast d
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 09:45Är det på framsidan alltså - ser ut som om den här bilden visar baksidan.... Bara så jag är säker när jag ska beskriva
Är det på framsidan alltså - ser ut som om den här bilden visar baksidan.... Bara så jag är säker när jag ska beskriva
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 09:46Känns bra att gå ner....
Gör rejält ont eller känns inte alls???
Känns bra att gå ner....
Gör rejält ont eller känns inte alls???
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 09:48Det är framsidan, bilden visar quadriceps och dess ursprung och fästen.
Edit: jo, det var dumt formulerat: jag menade känns bra mycket, som i smärtsamt/obehagligt.
Det är framsidan, bilden visar quadriceps och dess ursprung och fästen.
Edit: jo, det var dumt formulerat: jag menade känns bra mycket, som i smärtsamt/obehagligt.
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 09:50OK - jag är inte så bra på att titta på anatomiska bilder. Blundar helst för jag tycker insidan är lite äcklig. (#)
Återkommer efter lunch - ska se om jag hittar någon läkare här också....
Klart man försöker hjälpa en kompis! (L)
OK - jag är inte så bra på att titta på anatomiska bilder. Blundar helst för jag tycker insidan är lite äcklig. (#)
Återkommer efter lunch - ska se om jag hittar någon läkare här också....
Klart man försöker hjälpa en kompis! (L)
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 09:53Tack (L) 🙂
Tack (L) 🙂
Quote from Funbeat user on 4 November 2008, 10:00Rapport 1 efter konsultation av doktor Kenneth:
Gissning: Inflammerat muskelfäste antingen beroende på överanstränging eller för idog stretch.
Ordnination: Behandla med antiinflammatorisk gel eller Voltaren oralt - vila. Om det inte går över kan du gå t
Rapport 1 efter konsultation av doktor Kenneth:
Gissning: Inflammerat muskelfäste antingen beroende på överanstränging eller för idog stretch.
Ordnination: Behandla med antiinflammatorisk gel eller Voltaren oralt - vila. Om det inte går över kan du gå t