Quote from Elias Engqvist on 22 December 2008, 15:45I Mazda Stockholms Triathlon i somras såg det iaf ut så här:
"Måste jag bära våtdräkt?
Våtdräkt är av säkerhetsskäl obligatoriskt. En våtdräkt håller dig varm och ger dig extra flytförmåga längs med hela kroppen vilket resulterar i att du får en högre po
I Mazda Stockholms Triathlon i somras såg det iaf ut så här:
"Måste jag bära våtdräkt?
Våtdräkt är av säkerhetsskäl obligatoriskt. En våtdräkt håller dig varm och ger dig extra flytförmåga längs med hela kroppen vilket resulterar i att du får en högre po
Quote from Anders Wallerstedt on 22 December 2008, 16:23Tävlingsledning kan som du påpekar, kräva obligatorisk användning av våtdräkt, för motionärer, om de anser att simmomentet inte kan genomföras på ett säkert sätt annars(i detta fall är nog motiveringen, många startande med mindre simerfarenhet).
Men det
Tävlingsledning kan som du påpekar, kräva obligatorisk användning av våtdräkt, för motionärer, om de anser att simmomentet inte kan genomföras på ett säkert sätt annars(i detta fall är nog motiveringen, många startande med mindre simerfarenhet).
Men det
Quote from Elias Engqvist on 22 December 2008, 16:29Nä, jag har bara kört tre riktiga tävlingar så mina observationer är det nog dumt att göra statistik av iofs...
Nä, jag har bara kört tre riktiga tävlingar så mina observationer är det nog dumt att göra statistik av iofs...
Quote from Anders Wallerstedt on 22 December 2008, 16:34Har heller inte fört statistik, och jag kör bara utan våtdräkt när det inte är tillåtet. Kör bara tävlingsklass.
Har heller inte fört statistik, och jag kör bara utan våtdräkt när det inte är tillåtet. Kör bara tävlingsklass.
Quote from Funbeat user on 22 December 2008, 20:52Tack för många bra svar.
För mig lutar det mot triathlon byxor då våtdräkt i aug känns överskattat på 400m sim.
Men finns det någon "riktig" affär som säljer sådana, eller är det bara internet affärer som gäller? Jag hittade ett par länkar i en annan tr
Tack för många bra svar.
För mig lutar det mot triathlon byxor då våtdräkt i aug känns överskattat på 400m sim.
Men finns det någon "riktig" affär som säljer sådana, eller är det bara internet affärer som gäller? Jag hittade ett par länkar i en annan tr
Quote from Fredrik Närenfors on 22 December 2008, 20:52"kör bara utan våtdräkt när det inte är tillåtet"
Blir du inte diskad då 😉 Jag för min del hade ju bara kört utan våtdräkt när det var tillåtet (H)
"kör bara utan våtdräkt när det inte är tillåtet"
Blir du inte diskad då 😉 Jag för min del hade ju bara kört utan våtdräkt när det var tillåtet (H)
Quote from Funbeat user on 22 December 2008, 23:29Daniel: Jag skulle nästan föredra att du lånar en våtdräkt. Man simmar en hel del snabbare med våtdräkten på. Desto sämre simmare du är desto mer verkar man tjäna på att använda den.
Jag har precis köpt en dräkt och ska alltid använda den. Jag kortade ne
Daniel: Jag skulle nästan föredra att du lånar en våtdräkt. Man simmar en hel del snabbare med våtdräkten på. Desto sämre simmare du är desto mer verkar man tjäna på att använda den.
Jag har precis köpt en dräkt och ska alltid använda den. Jag kortade ne
Quote from Funbeat user on 23 December 2008, 08:52Jag är triatlon-nybörjare - två tävlingar - och ingen duktig frisimmare alls (egentligen fortfarande minst lika snabb på bröstsim, men det sliter för mycket på benen i tri-sammanhang). Jag skulle inte välja dräkt för 400 m, om jag inte hade simmat med dr
Jag är triatlon-nybörjare - två tävlingar - och ingen duktig frisimmare alls (egentligen fortfarande minst lika snabb på bröstsim, men det sliter för mycket på benen i tri-sammanhang). Jag skulle inte välja dräkt för 400 m, om jag inte hade simmat med dr