Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har sprungit ca 65 km med de nya trailskor och de är inte för små. Finns det några sulor man kan lägga?
Ska springa Lidingö loppet.

Har du haft trailskor förut? Om det är en ny typ av skor så kan jag tänka mig att dina framfotsmuskler inte är vana. Gör det riktigt jäkla ont? Vill inte måla fan på väggen men det skulle kunna vara en stressfraktur. Kanske ett besök hos en ortopedteknike

Jag har nog ingen stressfraktur. Kan springa 15 km utan att det gör ont med mina gamla skor. Jag testar några gånger till och sen får jag ta mina gamla skor om det inte blir bättre.

Lycka till! 🙂

Jag tror inte trailskor till Lidingöloppet (det vanliga 30km antar jag) är det allra bästa. Kanske dina gamla är det rätta alternativet?

Jag skulle nog inte heller välja trailskor till Lidingö. Eller.. (korrigerar mig) ...jag kommer inte att välja trailskor till Lidingö. Det blir antingen mina Asics GT 360 eller mina Karhu Forward Ride. Helt vanliga skor alltså.

Trailskor?

Pratar vi typ Asics Trabuco eller Merrell Trail Glove? Och vad har du sprungit i tidigare? Är det en stor omställning?

Jag har haft ont i framfoten från tid till annan. Speciellt om jag bytt till nya skor. Detta har gått bort med tiden då skon format om sig något. Någon av mina skor ger alltid besvär. Jag har känslan av att det är någon nerv som kommer i kläm mellan någon

LL går ju få nästan uteslutande grusväg eller preparerad stig. Tror inte att jag heller skulle springa i några av mina trailskor. Kanske mina Asics Trial Attack men det är ju knappt så de kan kallas trailskor. Skulle satsa på ett par lätta skor typ Asics