Quote from Guest on 2 June 2012, 23:56Vad kör ni efter era pass? Om ni nu kör något extra över huvudtaget 🙂
Jag har kört Myrtl rutinen de senast månaderna och det känns som det ger effekt på löparknät, men kan ju vara ganska jobbigt också...
http://vimeo.com/4752171
Vad kör ni efter era pass? Om ni nu kör något extra över huvudtaget 🙂
Jag har kört Myrtl rutinen de senast månaderna och det känns som det ger effekt på löparknät, men kan ju vara ganska jobbigt också...
Quote from Funbeat user on 3 June 2012, 00:06Ibland ett pass till. Eller så cyklar jag en sväng.
Ibland ett pass till. Eller så cyklar jag en sväng.
Quote from Funbeat user on 3 June 2012, 02:17Jag kör 20 min "gym" efter löpningen oftast. Målet är bröst/triceps 1 gång per vecka, rygg/biceps 1 gång/vecka och mage/bål/nedre rygg 2 gånger/vecka. Sen försöker jag få in benträningen genom att köra ett löpskolningspass och ashtangayoga.
Jag kör 20 min "gym" efter löpningen oftast. Målet är bröst/triceps 1 gång per vecka, rygg/biceps 1 gång/vecka och mage/bål/nedre rygg 2 gånger/vecka. Sen försöker jag få in benträningen genom att köra ett löpskolningspass och ashtangayoga.
Quote from Funbeat user on 3 June 2012, 11:14Jag kör ofta stretching och rörlighetsträning.
Jag kör ofta stretching och rörlighetsträning.
Quote from Funbeat user on 3 June 2012, 13:25@Jonas: några exempel på rörlighetsträning?
@Jonas: några exempel på rörlighetsträning?
Quote from Catharina Brattlin on 3 June 2012, 21:20Efter mina barfota löppass på löpband brukar jag gymma eftersom jag redan är på gymmet. Barfotalöpningen är ju som gym för fötterna. 🙂
Annars ingenting. Varken stretch, rörlighet eller något annat. Jag skiljer mina träningspass åt.
Däremot kan det ibl
Efter mina barfota löppass på löpband brukar jag gymma eftersom jag redan är på gymmet. Barfotalöpningen är ju som gym för fötterna. 🙂
Annars ingenting. Varken stretch, rörlighet eller något annat. Jag skiljer mina träningspass åt.
Däremot kan det ibl
Quote from Funbeat user on 4 June 2012, 11:09Nä man behöver ju inte köra stretch/rörlighetsträning/styrka direkt efter löppasset, men det är ju ganska praktiskt när man redan är varm.
Finns det något som säger att det är bättre att dela på passen? Förutom att passen blir för långa eller att man bli
Nä man behöver ju inte köra stretch/rörlighetsträning/styrka direkt efter löppasset, men det är ju ganska praktiskt när man redan är varm.
Finns det något som säger att det är bättre att dela på passen? Förutom att passen blir för långa eller att man bli
Quote from Catharina Brattlin on 4 June 2012, 11:20Jag stretchar aldrig! 😉
Vet inte vad som sägs, men för mig passar det bättre att dela på passen för att de annars skulle bli för långa. Tränar jag ett regelrätt gympass tar det bortåt en timme och har jag då kanske sprungit x antal km på bandet först så
Jag stretchar aldrig! 😉
Vet inte vad som sägs, men för mig passar det bättre att dela på passen för att de annars skulle bli för långa. Tränar jag ett regelrätt gympass tar det bortåt en timme och har jag då kanske sprungit x antal km på bandet först så