Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hallo.Brukar ni stänga av 305 an efter ni lagt in passet i datorn eller sitter den i laddaren hela tiden,tills nästa andvändning.Jag brukar sätta min på inomhus så att den inte söker satteliter (spar batteri).

Jag stänger av den när jag kommer hem och innan den pluggas in i datorn. Den behöver inte vara på för överföringen nämligen. Sedan får den sitta där tills den är fulladdad.

Min 305:a är alltid avstängd när jag inte tränar. Finns ingen anledning till att ha den på övrig tid.
Den sitter i laddning jämt när jag inte tränar eller är på väg till träning så att den alltid laddas. Moderna batterier mår bra av att laddas.

Aha, det kan ju klart förklara varför min FR (405 förvisso, men ändå) har tappat batteri så fort!

Ibland är det bra att läsa även diskussioner som inte är direkt aktuella för en 🙂

Li-jon-batterier håller längst om de förvaras partiellt uppladdade och svalt.

Här står det mesta om det man behöver veta: http://batteryuniversity.com/parttwo-34.htm

Intressant sida. Särskilt det här om att kalibrera batteriet:
"Batteries with fuel gauge (laptops) should be calibrated by applying a deliberate full discharge once every 30 charges. Running the pack down in the equipment does this. If ignored, the fuel g

Hoho, fick strömtorsk på 305:an JUST NYSS när jag var ute med barnen och cyklade... Dags ladda & låta den dra ur helt då...

Edit: På pricken "cut off the device prematurely"!!!