Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEfter programmet
You need to log in to create posts and topics.

Just nu kör jag ett träningsprogram "En mil på en timme" (tack till Stina Possible för upplägget) och det går både bra, mindre bra och urdåligt. Men det är väl så det ska vara..... Frågan är nu: hur fortsätter jag när programmet är slut?? Backar jag några

Vad roligt Helena att du gillar det! Jag hoppas det framgått att jag snott upplägget från I Form och bara modifierat det till några veckor längre. Det fick mig att gå från soffpotatis till löpare förra året. Nu är jag bara mental löpare 😉

Det beror ju på vad du vill uppnå med din löpning? Är du intresserad av att minska tempot eller öka sträcka eller är du nöjd och vill hålla dig kvar på samma nivå men inte tappa?

Vill du springa snabbare eller längre så finns det nog program för det unde

Mimmi: Ja, vad vill jag? Jag tror att jag är nöjd med 1 mil, men kanske kan försöka att öka i tempo. Kanske 50 minuter för en mil? Men just nu så är jag nöjd om jag klarar milen på 60 minuter och kommer nog att backa programmet några veckor för att senare

Utan att ha någon aning om hur programmet ser ut så gissar jag lite...

Var det typ: 3 pass i veckan, 1 långt 45-50 min, 2 kortare 35 minuter kanske...

Givet detta eller liknande skulle jag rekommendera att vila 1-2 veckor och sedan starta ett nytt progr

Kalle: Det upplägget ser bra ut. Jag kopierar och testar. Tack!

Lycka till!

(glömde jag ju i förra inlägget)