Quote from Guest on 23 October 2014, 07:20Det här inträffade i Sollentuna 18/5 i år.
"Hjärt-lungräddning Hej, 18 maj 2014 eftermiddagen drabbades jag av hjärtstopp. Min hustru larmade 112 och började med bröstkompressioner. En dam dök upp strax efteråt och tog över som komprimator tills ambulans
Det här inträffade i Sollentuna 18/5 i år.
"Hjärt-lungräddning Hej, 18 maj 2014 eftermiddagen drabbades jag av hjärtstopp. Min hustru larmade 112 och började med bröstkompressioner. En dam dök upp strax efteråt och tog över som komprimator tills ambulans
Quote from Funbeat user on 23 October 2014, 07:30Oj vilken story. Det gäller verkligen att inte ge upp i första taget.
Oj vilken story. Det gäller verkligen att inte ge upp i första taget.
Quote from Funbeat user on 23 October 2014, 09:21Wow... Stort grattis till dig som överlevde! Hoppas att ni hittar hjältinnan 🙂
__
Fredrik
Wow... Stort grattis till dig som överlevde! Hoppas att ni hittar hjältinnan 🙂
__
Fredrik
Quote from Funbeat user on 23 October 2014, 12:02Även intressant ur andra sammanhang, löparklubbarna kanske bör anordna egna utbildningar i första hjälpen. Vad är det för källa, en tidning eller något forum?
Även intressant ur andra sammanhang, löparklubbarna kanske bör anordna egna utbildningar i första hjälpen. Vad är det för källa, en tidning eller något forum?
Quote from Funbeat user on 23 October 2014, 16:33Jag känner alltså den person som fick hjälp och han och Räddningstjänsten i Sollentuna vill ha tag i den person vill ha tag i den anonyma personen som hjälpte honom. Känner någon här henne så snälla be henne kontakta Räddningstjänsten i Sollentuna, eller
Jag känner alltså den person som fick hjälp och han och Räddningstjänsten i Sollentuna vill ha tag i den person vill ha tag i den anonyma personen som hjälpte honom. Känner någon här henne så snälla be henne kontakta Räddningstjänsten i Sollentuna, eller
Quote from Funbeat user on 23 October 2014, 16:38Att ordna HLR-utbildning är alltid en bra idé, när man är ute och springer i grupp eller på lopp kan någon blir plötsligt sjuk,man kan också träffa på skadade personer ute när man tränar.
Jag har varit med om att folk fallit ihop med hjärtproblem i en va
Att ordna HLR-utbildning är alltid en bra idé, när man är ute och springer i grupp eller på lopp kan någon blir plötsligt sjuk,man kan också träffa på skadade personer ute när man tränar.
Jag har varit med om att folk fallit ihop med hjärtproblem i en va
Quote from Funbeat user on 23 October 2014, 20:17Sollentuna är rätt stort. Ett klockslag och en gatuadress kunde kanske ge några tips.
Sollentuna är rätt stort. Ett klockslag och en gatuadress kunde kanske ge några tips.
Quote from Funbeat user on 24 October 2014, 09:52Klockslaget är jag inte säker på, skulle tro det var mellan 17 och 19, vägen är Djupdalsvägen. Personen ifråga var säkert ansluten till sms-tjänsten, men räddningstjänsten har inte lyckats spåra henne.
Klockslaget är jag inte säker på, skulle tro det var mellan 17 och 19, vägen är Djupdalsvägen. Personen ifråga var säkert ansluten till sms-tjänsten, men räddningstjänsten har inte lyckats spåra henne.
Quote from Funbeat user on 24 October 2014, 13:42Nu har vi fått svar från sms-projektet 🙂
Nu har vi fått svar från sms-projektet 🙂