Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatEgna träningspass
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Jag undrar om det går att döpa sina egna pass. T.ex. så gör jag för det mesta en kombination av gång och löpning men för att få med båda i kalendern måste jag göra två träningspass samma dag.
Det finns inget sätt att jag kan skapa mitt eget tränings

"Jogging / promenad" finns som träningsform. 🙂

där finns redan en jogging/promenad.

edit: oops jag ser något var snabbare än mig 😉

Som svar på frågan så går det inte att skapa egna träningstyper. Däremot så finns det extremt många träningstyper redan så det borde gå att hitta någon som passar vilket det verkar göra.

Om jag körde ett pass med löpning kombinerat med gång så skulle jag

Det kan vara svårt att hitta rätt träningsform när man registrerar träning om man inte vet vad man ska börja skriva. På vissa ställen får man upp hela listan och kan kolla vad det finns. Tex om du går in på "mina mål" och "skapa nytt mål" så finns listan

Eller så kör man mitt Greasemonkey-skript så får man en lista med alla träningstyper på förstasidan där man registrerar träningspass:
http://www.nextsource.se/service/userscript/funbeat/show_all_training_types/

Styrka saknar en egen huvudgrupp som bara heter "Styrka". Tänkte samla ihop alla mina pass så jag har mindre variationer, men tji fick jag! Löpning finns som bara Löpning, liksom Cykling, Vandring, Klättring, etc. Skulle man kunna få en för Styrka också,

Vad är det för skillnad på styrketräning och styrka menar du?

Enda skillnaden (om jag förstått hur Funbeat numera fungerar) vore att man då kan välja "Styrka" som en huvudträningsform, som man t.ex. kan välja "Löpning" och få all data för både det man har kategoriserat som "Löpning", men även undergrupper som "Löpni

Sorry, då missförstod jag! Att styrka/styrketräning blir en huvudgrupp är så klart en utmärkt idé!

12