Quote from Guest on 19 October 2011, 07:32cyklade till jobbet idag, hade bråttom till ett möte och pressade så fort det gick med Motvind och regn.
På halva vägen dyker en tjej/dam upp på en damcykel framför mig. Jag fortsätter i samma tempo som tidigare (25-30 km/h) Men jag kommer inte ikapp!!!
cyklade till jobbet idag, hade bråttom till ett möte och pressade så fort det gick med Motvind och regn.
På halva vägen dyker en tjej/dam upp på en damcykel framför mig. Jag fortsätter i samma tempo som tidigare (25-30 km/h) Men jag kommer inte ikapp!!!
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 07:42Fast det känns mkt bättre att ta sig fram för egen maskin tycker jag 😉
Skulle folk som inte vill cykla börja använda elhybrider ist så skulle det säkert förbättra trafiken i sthlm samt miljön dock (om vi bortser hur elhybridcyklarna är producerade och tr
Fast det känns mkt bättre att ta sig fram för egen maskin tycker jag 😉
Skulle folk som inte vill cykla börja använda elhybrider ist så skulle det säkert förbättra trafiken i sthlm samt miljön dock (om vi bortser hur elhybridcyklarna är producerade och tr
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 07:49Ja, batterierna är säkert "Rättvisemärkta" av barnarbetarna.
Ja, batterierna är säkert "Rättvisemärkta" av barnarbetarna.
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 12:41Haha, jag kan se framför mig hur du kämpar, men damcyklisten kommer obehindrat ikapp dig! 🙂
Jag ser hellre elhybridcyklar än bilar. Om det är alternativet.
Sen är det ju ännu bättre att ta sig fram helt på egen hand, förstås...
Haha, jag kan se framför mig hur du kämpar, men damcyklisten kommer obehindrat ikapp dig! 🙂
Jag ser hellre elhybridcyklar än bilar. Om det är alternativet.
Sen är det ju ännu bättre att ta sig fram helt på egen hand, förstås...
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 12:46Elhybridcyklar får inte gå fortare än 25km/h...
Elhybridcyklar får inte gå fortare än 25km/h...
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 13:58??
Var står det?
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19981276.htm
??
Var står det?
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 14:46Den räknas som "moped" typ II.
Den räknas som "moped" typ II.
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 16:29Pedal assist-funktionen lägger av vid 25 km/h annars blir det en moped.
Så otroligt fånigt svenskt. Som fordon är det en suverän uppfinning. Alla kan inte pendlingscykla långa avstånd i 25-30 km/h i snitt. Då är elcykeln ett perfek hjälpmedel. Se det här
Pedal assist-funktionen lägger av vid 25 km/h annars blir det en moped.
Så otroligt fånigt svenskt. Som fordon är det en suverän uppfinning. Alla kan inte pendlingscykla långa avstånd i 25-30 km/h i snitt. Då är elcykeln ett perfek hjälpmedel. Se det här
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 16:43Klart att vi är efter i Norden. Kina är föregångslandet i det mesta.
Klart att vi är efter i Norden. Kina är föregångslandet i det mesta.
Quote from Funbeat user on 19 October 2011, 17:09Ja, familjeplanering, miljöarbete och straffrätt.
Ja, familjeplanering, miljöarbete och straffrätt.