Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningElljusspår
You need to log in to create posts and topics.

Ibland har jag hört att min hemkommun Tranås stoltserar med det längsta elljussmotionsspåret i skogsterräng. Det är 8,5 km långt.

Men inte kan väl det vara det längsta i Sverige?

Hur långa upplysta skogsslingor har ni där ni bor?

Känns trist att vara tvungen att nedgradera Tranås elljusspår eftersom jag också är uppvuxen där.. men Sveriges längsta elljusspår lär ligga i Malung enligt deras hemsida.
"I Malung finns Sveriges längsta elljusspår med sina 30 km. Spåret sträcker sig m

Boden har också elbelysta sammanhängande terrängspårkomplex som är längre än 8,5 km. Lätt över 10 km. Exakt hur långt vet jag faktiskt inte.

Obekräftade rykten finns om att ursviksspåren i Sundbyberg/Solna kommer att behöva dras om i o m rovdriften på Ursviks skogar. Men då ska enligt samma rykten milspåret bli elbelyst i sin helhet, som en sorts kompensation.

Spåret i Malung är ett rent skidspår och inte användbart för löpning, så frågan kan vara om den går bort eller inte som "längsta elljussmotionsspåret"

Jag gissar att det inte är en slump att Tranås lagt till "i skogsterräng" i formuleringen. Går de andra ni nämner (uteslutande) i skogsterräng?

Är inte skidåkning motion?

1+ DJ.Tricky

Men det är bara ett "spår" de delar på året som har snö.
Övrig tid på året kan inte Malung säga att de har Sverigies längsta. Då är det bara ett antal (visserligen många men ändå) lycktstolpar på åkrarna.

Motion är ett allmänt begrepp, så kallar man ett spår för motionsspår tycker jag inte det ska begränsa sig till endast en typ av motion. Finns en begränsning är det bättre att använda ett begränsat namn så det framgår vad som kan utföras i spåret.