Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad jag kan se i manualen så kan man bara ha "Warmup & Cooldown" som inställning på intervallträningen.
Jag skulle vilja ställa in att jag vill ha en vanlig runda på 5 km med "warmup & Cooldown".
Någon som kommit på en lösning för detta?

Jag har inte TC på jobbet så jag kan inte kika på hur det ser ut eller vad man kan göra, men spontant så tänker jag att du löser det genom att lägga en enda intervall på 5 km med warmup och cooldown.

Testa i programmet vad som är möjligt att göra. En man

Menar du typ ett tempopass på 5km med uppvärmning och nedvarvning?

I så fall gör du som Anders sa. Skapar passet i Training center.

Jag brukar göra:

Uppv. i pulszon 2 tills jag trycker varvknappen.

sen 5km tempo i pulszon 4 eller fri fart.

Sist nedva

Fast visst vore det trevligt om detta fanns i de simpla inbyggda programmen, ifall man kommer på det när man redan står med skorna snörade och inte vill sparka på datorn istället för att träna. Har börjat köra med bestämt pulsintervall, och då får man gl

Jag ändrar mina pass jag gjort i TC direkt i klockan. Lite pilligt men det går ju.

Eller så kan man ju göra som jag gjorde igår: Skulle springa intervaller 12x30 s men skrev 30 min i TC istället... Då kan man ju hålla på ett tag!
Löste detta i spåret med att försöka ha koll på klockan och trycka varvbyte efter ca 30 s. Sådär koncentrera

Gjorde samma tidigare i veckan.

2x2000m, 2x1000m, 2x800m, 1x400m.

Riktigt knäckande att komma till första 800-hundringen och efter någon minut snegla på hur långt jag hade kvar. Jag hade skrivit in 8 km i 3.48 tempo! 😀

Hehe. Tror jag gjorde samma misstag en gång och tyckte att första intervallen aldrig ville ta slut.

Sen när jag kört korta intervaller har jag tappat räkningen någon gång och kommit in på cooldown och också tyckt att intervallen var lite väl lång. (H)

Hmm knepigt det här...
Trainingcenter får dom jobba på för att få det användarvänligt.
Klockan är underbar dock.
Kommer inte riktigt på hur det fungerar... hittar inte hur man lägger till uppv och nedv.
Är det "vilosteg"?