Quote from Guest on 1 February 2012, 14:50Varje dag utspelas samma fenomen. Vi är en grupp cyklister som stannat för rött – det kan vara någonstans längs cykelbanan på Götgatan, i korsningen Götgatan/Hornsgatan, strax innan Skeppsbron etc. Då kommer en eller flera cyklister och glider alt. krångl
Varje dag utspelas samma fenomen. Vi är en grupp cyklister som stannat för rött – det kan vara någonstans längs cykelbanan på Götgatan, i korsningen Götgatan/Hornsgatan, strax innan Skeppsbron etc. Då kommer en eller flera cyklister och glider alt. krångl
Quote from Funbeat user on 1 February 2012, 15:00Hmm.. triggar lite på det här med snabb, snabbare och snabbast. Finns ganska gott om idioter som tror de äger cykelbanan och trampar på i högsta fart också. Men att köra mot rött är ju fel det också.
Ta det lugnt i trafiken! Det gäller att samsas 🙂
Hmm.. triggar lite på det här med snabb, snabbare och snabbast. Finns ganska gott om idioter som tror de äger cykelbanan och trampar på i högsta fart också. Men att köra mot rött är ju fel det också.
Ta det lugnt i trafiken! Det gäller att samsas 🙂
Quote from Funbeat user on 1 February 2012, 15:09Ja, du har rätt. Men det var inte alls min avsikt att framhäva toksnabb körning på cykelbanor som något positivt. Men vi håller alla lite olika hastighet, och om man då hör till dem som kör lite långsammare, varför ställa sig längst fram?
Sen var ju den
Ja, du har rätt. Men det var inte alls min avsikt att framhäva toksnabb körning på cykelbanor som något positivt. Men vi håller alla lite olika hastighet, och om man då hör till dem som kör lite långsammare, varför ställa sig längst fram?
Sen var ju den
Quote from Funbeat user on 1 February 2012, 15:15Ibland när jag känner mig lite psykiskt instabil så vill jag, när jag cyklat ikapp rödljuskörarna, skrika "Hoppas du blir överkörd och dör din j*vel...." ... men än så länge har jag lyckats sansa mig varje gång 😉 (Och såklart hoppas jag inte att någon dö
Ibland när jag känner mig lite psykiskt instabil så vill jag, när jag cyklat ikapp rödljuskörarna, skrika "Hoppas du blir överkörd och dör din j*vel...." ... men än så länge har jag lyckats sansa mig varje gång 😉 (Och såklart hoppas jag inte att någon dö
Quote from Rasmus Olsson on 1 February 2012, 15:40Men de måste ju cykla mot rött, för de cyklar så toksakta att de aldrig skulle hinna fram samma dag annars.
nej allvarligt, så är jag av den bestämda åsikten när jag studerat trafiken, cyklister, gående, bilister osv, att många/några cyklister beter sig
Men de måste ju cykla mot rött, för de cyklar så toksakta att de aldrig skulle hinna fram samma dag annars.
nej allvarligt, så är jag av den bestämda åsikten när jag studerat trafiken, cyklister, gående, bilister osv, att många/några cyklister beter sig
Quote from Funbeat user on 1 February 2012, 16:57Det är alltså inte bara jag som observerat fenomenet.
http://mellanklass.blogspot.com/2011/05/regel-2.html
Det är alltså inte bara jag som observerat fenomenet.
Quote from Funbeat user on 1 February 2012, 20:25Det nästan mest märkliga är nog ändå de som cyklar ganska långsamt, tar sig förbi hela kön framför rödljuset men ändå stannar framför alla andra och väntar på grönt. Så cyklar man förbi dem, stannar vid nästa rödljus, de glider förbi och ställer sig framf
Det nästan mest märkliga är nog ändå de som cyklar ganska långsamt, tar sig förbi hela kön framför rödljuset men ändå stannar framför alla andra och väntar på grönt. Så cyklar man förbi dem, stannar vid nästa rödljus, de glider förbi och ställer sig framf
Quote from Funbeat user on 1 February 2012, 21:43De kanske tycker ni är lika märkliga, som spinner på för att sen ändå stå där rödljus efter rödljus 😉
De kanske tycker ni är lika märkliga, som spinner på för att sen ändå stå där rödljus efter rödljus 😉
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 09:23Nja, en av anledningarna till att man måste stanna är just en alltför reducerad fart på cykelbanorna, då iaf de på Götgatan norrut är inställda på grön våg. Jag tar den vägen i princip varje morgon och hålls det ett någorlunda tempo - inte alls tokfort, m
Nja, en av anledningarna till att man måste stanna är just en alltför reducerad fart på cykelbanorna, då iaf de på Götgatan norrut är inställda på grön våg. Jag tar den vägen i princip varje morgon och hålls det ett någorlunda tempo - inte alls tokfort, m
Quote from Funbeat user on 2 February 2012, 09:25Vill än en gång poängtera att jag inte efterlyser några höga hastigheter på dessa smala cykelbanor - med bildörrar som öppnas och folk som stiger rakt ut utan att se sig om - bara att trafiken ska gå framåt och inte baklänges 😉
Vill än en gång poängtera att jag inte efterlyser några höga hastigheter på dessa smala cykelbanor - med bildörrar som öppnas och folk som stiger rakt ut utan att se sig om - bara att trafiken ska gå framåt och inte baklänges 😉