Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEn fundering kring stockholmstraf …
You need to log in to create posts and topics.

orka...

Att vara i sync med sina medtrafikanter är väl det man bör sträva efter oavsett om man cyklar långsamt eller snabbt?

Per: Är det därför alla kör 100 på Essingeleden när det är 90 eller t.o.m 70? "Jag följer bara trafikrytmen" .... bullshit... det finns ingen hastighetsbegränsning på cykelbanan, alltså borde det vara ok att cykla hur långsamt/fort man vill? Om man gör de

Hmm, antar att frågan väl egentligen är ställd i fel forum, för här på funbeat finns väl bara seriösa laglydiga hänsynsfulla cyklister?

Men i alla fall: Tränger de sig före vid rödljusen för att
a) de inte förstår hur det är meningen hur man ska göra
ell

"Bättre att tänka glada tankar och trampa vidare"

(t+)

Karolina, det finns visst hastighetsbegränsningar på cykelbanorna. Det är just såndär hitta-på-egna-lagar som är farligt i trafiken!

Det är samma hastighetsbegränsningar som på vägen brevid. Är det skyltat 50 på vägen, är det 50 på cykelbanan.

MEN! Om c

Det som slog mig i en video från Köpenhamn, att när dom är bygger grön våg för cyklisterna, gör de det för att cykla i 20 km/h! Det har märkt själv när jag är där. Förutom att cykelbanorna är ca 2 meter breda, på varsin sida av gatan, så cyklar alla forta

Känns som att fokus ganska fort flyttades från rödljuskörning till hastighet, det var inte riktigt min avsikt.

Men Marcus, om man hittat en fart som ligger i sync med rödljusen (grönljusen) - och den är faktiskt inte speciellt hög - så är det väl inte så

Tröttsamt!

Karolina, det var inte alls det tankegången handlade om. Klart man får hålla sitt eget tempo. Men att då åka förbi alla som väntar vid rött och lägga sig före och blockera. Det gör man väl inte, för det är verkligen ingen ansats att komma överens med alla