Quote from Guest on 5 July 2009, 17:28Hejsan!
Förra året köpte jag Asics GT2130 och efter 1 år var dessa skor förbrukade och hade hål framme vid tårna. Jag köpte därför i våras årets modell (GT2140) och dessa har efter 3 månader också börjat få hål framme vid tårna. Jag springer ca 3-4 mil
Hejsan!
Förra året köpte jag Asics GT2130 och efter 1 år var dessa skor förbrukade och hade hål framme vid tårna. Jag köpte därför i våras årets modell (GT2140) och dessa har efter 3 månader också börjat få hål framme vid tårna. Jag springer ca 3-4 mil
Quote from Funbeat user on 5 July 2009, 17:38Dags att klippa klorna? 😉
Hmm verkar märkligt, jag har 2120, 2130, 2140
Har inte full koll miltal på mina 2120 de använder jag inne på gymmet.
2130 6mån år och löpt 70mil, 2140 nya löpt 5 milDet enda slitaget jag har är att sulan något sliten på 2130
Dags att klippa klorna? 😉
Hmm verkar märkligt, jag har 2120, 2130, 2140
Har inte full koll miltal på mina 2120 de använder jag inne på gymmet.
2130 6mån år och löpt 70mil, 2140 nya löpt 5 mil
Det enda slitaget jag har är att sulan något sliten på 2130
Quote from Funbeat user on 5 July 2009, 18:41Har också 2130 och ett par som jag tror är 2120. Båda har hållit bra. 2130 har jag sprungit omkring 40 mil med. Inga hål i tårna men däremot vid hälkappan.
Har också 2130 och ett par som jag tror är 2120. Båda har hållit bra. 2130 har jag sprungit omkring 40 mil med. Inga hål i tårna men däremot vid hälkappan.
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 09:48Mina gamla ASICS i den serien (minns inte om det var 2130) var sköna, men det gick mycket riktigt hål vid stortårna lite väl snabbt. En annan märklighet med de skorna var att jag fick skavsår och blåsor under hålfoten, om jag drabbas av såna problem bruka
Mina gamla ASICS i den serien (minns inte om det var 2130) var sköna, men det gick mycket riktigt hål vid stortårna lite väl snabbt. En annan märklighet med de skorna var att jag fick skavsår och blåsor under hålfoten, om jag drabbas av såna problem bruka
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 10:08För min del har detta varit ett mångårigt problem med just Asicsskor. Förr om åren småsprungit i perioder och då i Asics som alla gick sönder framme vid tårna. De senaste i vintras, som jag lagt av med av annan anledning egentligen, ser jag vid granskning
För min del har detta varit ett mångårigt problem med just Asicsskor. Förr om åren småsprungit i perioder och då i Asics som alla gick sönder framme vid tårna. De senaste i vintras, som jag lagt av med av annan anledning egentligen, ser jag vid granskning
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 12:26Mina Asics Gel Foundation 7, inköpta förra våren, använda ca 20 mil, har också börjat vekna vid tårna.
Mina Asics Gel Foundation 7, inköpta förra våren, använda ca 20 mil, har också börjat vekna vid tårna.
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 12:53Tackar för svaren, märker att jag inte är ensam om problemet. Dock blir mina hål vid lilltån. När jag köpte mina nya skor hade jag med mina gamla(2130) och visade hålen. Säljaren sa då att Asics hade haft problem med den modellen och de hade därför styr
Tackar för svaren, märker att jag inte är ensam om problemet. Dock blir mina hål vid lilltån. När jag köpte mina nya skor hade jag med mina gamla(2130) och visade hålen. Säljaren sa då att Asics hade haft problem med den modellen och de hade därför styr
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 14:41mina 21XX slits mer än mina anda skor. Speciellt fodret i hälen går sönder snabbt (var hål efter 10 mils användning). Har även jag lite problem med att jag får blåsor i hålfoten innan jag sprungit in dem.
mina 21XX slits mer än mina anda skor. Speciellt fodret i hälen går sönder snabbt (var hål efter 10 mils användning). Har även jag lite problem med att jag får blåsor i hålfoten innan jag sprungit in dem.
Quote from Funbeat user on 6 July 2009, 15:14Vid nåra av de skotester Runners World har gjort har de påpekat att 2xxx-serien inte passar personer med lågt fotvalv pga skavsårsrisken. Jag tillhör den kategorin men klarar mig eftersom jag använder en hälkil som lyfter upp foten lite.
För mig har den
Vid nåra av de skotester Runners World har gjort har de påpekat att 2xxx-serien inte passar personer med lågt fotvalv pga skavsårsrisken. Jag tillhör den kategorin men klarar mig eftersom jag använder en hälkil som lyfter upp foten lite.
För mig har den
Quote from Funbeat user on 14 July 2009, 12:12Asics har dubbla meshlager i ovandelen, vilket gör att när man är ute och springer så hamnar det småsten, damm, eller annat som ligger mellan lagren och sliter.
Har man en stortå eller dylikt som sticker upp så blir nötningen givetvis större där. Ett enk
Asics har dubbla meshlager i ovandelen, vilket gör att när man är ute och springer så hamnar det småsten, damm, eller annat som ligger mellan lagren och sliter.
Har man en stortå eller dylikt som sticker upp så blir nötningen givetvis större där. Ett enk