Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej Experter!
I fredags vågade jag mig på mitt längsta pass nånsin (jaja, hetsa inte upp er, nästan 14 km är långt för mig... :D)
Och kom då på att jag måste fråga en grej.
Då jag inte har nåt vätskebälte tog jag en liten flaska i handen, och det gick hur

Jag har bälte men jag känner att jag inte behöver dricka på mindre än 2 h löpning. Halvmaran i lördags så tog jag en mun efter en mil och det störde mer än det tillförde tyckte jag. Men jag var lite torr i munnen för jag sprang och snackade mycket... (#)

Nathan Sprint är för båda händerna.
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=14688&art=3358540

Perfektaflaskor komprimeras inte. Men dom är lite mjuka och eftersom dom sitter nere vid midjan tycker jag inte att man tänker på att skvalpar. Dessutom brukar

jag sprang igår ett långtpåss på 150 min dryga 22km.... hade vätskebälte med 4 små flaskor som gick åt - tycker det är skönare med vätskebälte då man har händerna fria och i och med långlöpning ska händerna "hänga lös" vid sidan. Jag själv vet att om jag

Anna: Bra jobbat där med 14 km!
Jag har ett vätskebälte från Soc (kostade under 200 kronor på Stadium). I det är det fyra mindre flaskor. Tycker det funkar bra, inget skvalp och lagom med vätska. Dessutom har man händerna fria så man slipper spänna sig i

Hur är camelbak? Jag tycker det verkar skitsmidigt, men hur är de att ha på ryggen när man springer och så? Det känns som om det skulle vara lite obekvämt...

Hej!
Tack för alla svar, både på mina frågor och på annat... Och tack Malin för pepp!

Jag tror inte att jag kommer att springa så långt att jag behöver mycket mer än en liten flaska... Men ok då, när det blir supervarmt till sommaren, så kanske då ett vä

De lite större handhållna flaskorna från Nathan (5-6 dl) är rätt mjuka, så de kan man klämma ihop om man vill. Fast oftast brukar det inte skvalpa så mycket när man springer man en pava i näven, man kompenserar ju liksom med handen. Då skvalpar det betydl

Ett billigt alternativ är annars att använda 0,5l pet-flaska. Köper man tex Powerade så är det med dom där korkarna som man bara drar upp och trycker till när man ska stänga dom. Lätta att trycka ihop när det börjar minska med vätska för att undvika skval

Niklas Panta mera!

12