Quote from Guest on 28 April 2009, 23:02Med början vecka 29 ska jag ge mig ut på solosemestern som liksom aldrig riktigt blivit av förut. Ambitionen är att cykla Uppsala - Malmö och tillbaks. Till mitt förfogande har jag drygt fyra veckor, vilket borde räcka gott och väl. Med ca 10 mil per cyke
Med början vecka 29 ska jag ge mig ut på solosemestern som liksom aldrig riktigt blivit av förut. Ambitionen är att cykla Uppsala - Malmö och tillbaks. Till mitt förfogande har jag drygt fyra veckor, vilket borde räcka gott och väl. Med ca 10 mil per cyke
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 23:12Är det inte stabilare att ha två hjul på vagnen?
Kan inte säga så mycket om sträckan, men från Malmö till Båstad ser det bra ut... Jag hade kanske kör något närmare havet. Halmstad kan också kanske vara värt ett besök om du har en dag över. Trevlig stad,
Är det inte stabilare att ha två hjul på vagnen?
Kan inte säga så mycket om sträckan, men från Malmö till Båstad ser det bra ut... Jag hade kanske kör något närmare havet. Halmstad kan också kanske vara värt ett besök om du har en dag över. Trevlig stad,
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 23:20Två hjul är säkert stabilare i sig, men jag tänker mig att denna konstruktion har trevligare köregenskaper och (i min förhoppning) är mer av en förlängning av cykeln. Dessutom inbillar jag mig att den är lätt och fin. Men jag är förstås öppen för förslag
Två hjul är säkert stabilare i sig, men jag tänker mig att denna konstruktion har trevligare köregenskaper och (i min förhoppning) är mer av en förlängning av cykeln. Dessutom inbillar jag mig att den är lätt och fin. Men jag är förstås öppen för förslag
Quote from Funbeat user on 28 April 2009, 23:26Mera vatten = mer sidovind => skaffa segel! 😉
Mera vatten = mer sidovind => skaffa segel! 😉
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 08:44Bra val av kärra. den passar perfekt på en racer och följer fint.
Vägvalen verkar dock inte så roliga. ( kör du långtradare i vanliga fall ?).
Nissan stigen är det mycket trafik på, gamla E4´n är trist . vägen norr om Mälaren är okul. (t-)
Satsa på m
Bra val av kärra. den passar perfekt på en racer och följer fint.
Vägvalen verkar dock inte så roliga. ( kör du långtradare i vanliga fall ?).
Nissan stigen är det mycket trafik på, gamla E4´n är trist . vägen norr om Mälaren är okul. (t-)
Satsa på m
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 08:50Det finns en del kartor mm på http://www.cykelframjandet.org/shop/Viewshop.aspx som kan ge dig lite tips.
Det finns en del kartor mm på http://www.cykelframjandet.org/shop/Viewshop.aspx som kan ge dig lite tips.
Quote from Mats Johansson on 29 April 2009, 09:11Och hos vägverket kan man leta små (liten trafik) vägar med asfalt.
http://gis.vv.se/iov/
En, milt sagt "yxig" hemsida men man lär sig...
Zooma in, välj slitlagertyp och teckenförklaring./J.
Och hos vägverket kan man leta små (liten trafik) vägar med asfalt.
En, milt sagt "yxig" hemsida men man lär sig...
Zooma in, välj slitlagertyp och teckenförklaring.
/J.
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 10:52Längs E4 genom Småland är grymt tråkigt, men hyfsat slätt. Alternativ som Hässleholm - Växjö - Målilla - Vimmerby - Kisa - Linköping är roligare men betydligt backigare genom norra Småland. Åker du längre österut är tvärs över Vikbolandet med färja över B
Längs E4 genom Småland är grymt tråkigt, men hyfsat slätt. Alternativ som Hässleholm - Växjö - Målilla - Vimmerby - Kisa - Linköping är roligare men betydligt backigare genom norra Småland. Åker du längre österut är tvärs över Vikbolandet med färja över B
Quote from Charlotte Skoglund on 29 April 2009, 12:11vad du än gör ta inte stora 34an mellan Kisa och Linköping
hysteriskt mkt trafik som kör som biltjuvar. många fina vägar som går både väster om och även öster om .håller med öster och färja!!!!
kör kisa(eller Rimforsa(mysigare väg))åtvid björsäter östr
vad du än gör ta inte stora 34an mellan Kisa och Linköping
hysteriskt mkt trafik som kör som biltjuvar. många fina vägar som går både väster om och även öster om .
håller med öster och färja!!!!
kör kisa(eller Rimforsa(mysigare väg))åtvid björsäter östr
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 12:27Instämmer i den sista biten, kördes i ROH förra året. Den finns nog karta på att hämta.
Instämmer i den sista biten, kördes i ROH förra året. Den finns nog karta på att hämta.