Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 12:30Tack för svar! Håller på och uppdaterar ruttkartan för fullt.
Angående Skåne så är ambitionen att hålla mig utefter vattnet så mkt som möjligt. Från Malmö har jag nu Ritat in en sväng förbi Kullabergs naturreservat med obligatoriskt besök vid Kullens fyr
Tack för svar! Håller på och uppdaterar ruttkartan för fullt.
Angående Skåne så är ambitionen att hålla mig utefter vattnet så mkt som möjligt. Från Malmö har jag nu Ritat in en sväng förbi Kullabergs naturreservat med obligatoriskt besök vid Kullens fyr
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 12:34Hmm 34:an mellan Kisa och Linköping har jag ju råkat planera in.. Färjevägen går alltså förbi Linköping? Låter trevlig iofs, men jag har bekanta i Linköping som jag troligen ska hälsa på. Får se. Men får väl se till att undvika 34:an iaf.
Är 34:an lika j
Hmm 34:an mellan Kisa och Linköping har jag ju råkat planera in.. Färjevägen går alltså förbi Linköping? Låter trevlig iofs, men jag har bekanta i Linköping som jag troligen ska hälsa på. Får se. Men får väl se till att undvika 34:an iaf.
Är 34:an lika j
Quote from Mikaela Lexén on 29 April 2009, 12:43Att cykla via Kattvik är väl inte så dumt om du ska från Båstad till Torekov. Då får du mera kustväg än om du tar Rv115.
Backen där kan bli väldigt intressant med vagn efter cykeln 🙂
Att cykla via Kattvik är väl inte så dumt om du ska från Båstad till Torekov. Då får du mera kustväg än om du tar Rv115.
Backen där kan bli väldigt intressant med vagn efter cykeln 🙂
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 13:02Sträckan Torekov - Kattvik - Båstad låter sig inte plottas kustvägen på Google Maps. Men antar att det går att hitta en bra väg i farten om man inte har bråttom?
Sträckan Torekov - Kattvik - Båstad låter sig inte plottas kustvägen på Google Maps. Men antar att det går att hitta en bra väg i farten om man inte har bråttom?
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 13:32Jodå, du kan i princip följa kusten genom Kattvik mot Torekov o hela vägen runt ner förbi Vejbystrand. I Ängelholm cyklar du på gångvägarna strax innanför havsbadet o sen fortsätter du upp till Arild.
Jodå, du kan i princip följa kusten genom Kattvik mot Torekov o hela vägen runt ner förbi Vejbystrand. I Ängelholm cyklar du på gångvägarna strax innanför havsbadet o sen fortsätter du upp till Arild.
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 13:44kattvik-torekov: du måste upp i den mysiga backen vid kattvik sedan håller du höger. du kommer nästan fram till Hovs hallar men svänger mot torekov i stället.
Efter torekov kör du mot Killebäckstorp strax efteråt kör förbi Ranarp mot vejby strand därefter
kattvik-torekov: du måste upp i den mysiga backen vid kattvik sedan håller du höger. du kommer nästan fram till Hovs hallar men svänger mot torekov i stället.
Efter torekov kör du mot Killebäckstorp strax efteråt kör förbi Ranarp mot vejby strand därefter
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 15:17Du bör inte missa hallandskusten från Falkenberg ner mot Halmstad. Cykla gärna så nära havet som möjligt. Skrea strand - Grimsholmen - Långasand - Ugglarp (finns camping men det går lika bra att vildcampa - gjorde det ofta förr när jag åkte motordriven ho
Du bör inte missa hallandskusten från Falkenberg ner mot Halmstad. Cykla gärna så nära havet som möjligt. Skrea strand - Grimsholmen - Långasand - Ugglarp (finns camping men det går lika bra att vildcampa - gjorde det ofta förr när jag åkte motordriven ho
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 16:00Håller med tidigare talare om västkusten. Generellt känns det tråkigt med så mkt inlandscykling. På "bara" 25 mil till kan du ju följa kusten från Gbg till Västervik i princip.
Håller med tidigare talare om västkusten. Generellt känns det tråkigt med så mkt inlandscykling. På "bara" 25 mil till kan du ju följa kusten från Gbg till Västervik i princip.
Quote from ellen olsson on 29 April 2009, 16:32Glöm inte att stanna till i Slöinge och köpa glass!
Glöm inte att stanna till i Slöinge och köpa glass!
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 16:57Det blir ju lite längre visserligen, men jag hade kört ändå upp till åtminstone Varberg...
Men det ser helt klart bättre ut från Malmö till Halmstad. Kommer helt klart bli trevligt. Du missar dock Torekov och därmed Stockholmarna svinigt dyra hus. Men de
Det blir ju lite längre visserligen, men jag hade kört ändå upp till åtminstone Varberg...
Men det ser helt klart bättre ut från Malmö till Halmstad. Kommer helt klart bli trevligt. Du missar dock Torekov och därmed Stockholmarna svinigt dyra hus. Men de