Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEn sjuhelvetes resa
You need to log in to create posts and topics.

väskan från cykelnetto har jag
har även en styrväska....tror det kommer räcka på långa resor, det nödvändigaste kommer nog med......
den rymmer trotts allt 16l & klarar 10kg vikt.....
(t+)
den ska få en redig sväng i sommar:-)

Jag håller inte med ....

Personligen föredrar jag att resa med extremt lätt packning ( vindväst och plånbok), att hänga på massa väskor på cykeln påverkar hela upplevelsen negativt.

Om man skall ha med sig packning, tror jag att BOB -kärran kombinerat m

Göran, hur tänkte du bo under resan?
Tänkte du tälta, eller?
För i så fall tror jag nog att det behövs en kärra, eller eventuellt att montera en pakethållare och cykelväskor.

Jag bor i Södra Sandby strax utanför Lund (såg att du passerade i din tilltänkt

Oj, här var det tretton nya inlägg, och jag hinner inte svara på allt just nu, iom att jag måste sova ut efter nattjobbet för att orka upp till valborgsgrillningen ikväll.

Angående packningen så är det just som Jonas Persson säger; jag ska till största d

Fundera på vad grejorna du behöver kostar. Tält, sovsäck, vagn, mm.
En natt på Katrinebergs Folkhögskola/Vandrarhem i Vessigebro/Halland går på 195 kr. Dessutom serverar dom en kanonfrukost för 50 kr. Synd att inte alla vandrarhem är lika billiga och bra.

Göran,
har inga direkta tips och råd utan ville bara säga shit pommfritt vicken rolig tur! Oavsett hur du gör så är det bästa ATT du gör, de flesta av oss får ju inte tummen loss 😉
En liten fundering, om det kniper nånstans så är det väl "bara" att ta hj

Äger själv en BoB-kärra. Helnöjd med den! En fördel är ju att man enkelt kan koppla av den, och då har du din vanliga cykel för lite extra träningsrundor om andan faller på!

Själv har jag cyklat längs Cykelspåret från Ystad till Stockholm en gång i tiden

Skit i att campa
(läser ngn det som Skit i Campa, enl den andra tråden)
särskilt om du måste köpa en massa campingprylar och en kärra att släpa med dig allt i.
Du riskerar att bli långsam som en snigel (med huset på släp), med trist och tråkig cykling.

D

Även om det är långt från din planerade rutt så vill jag tipsa om att det går färja mellan norra Öland/Grankullavik till Visby och vidare till Nynäshamn. Både Öland och Gotland har fina cykelrutter.

Jag håller inte med de som säger att du skall skita i campingen. Själv tycker jag friheten med tältdelen är en stor del av upplevelsen. Den frihet som det ger att kunna stanna och natta nästan var som helst (ok, ibland är det tätt med tomter och åkrar och