Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEn sjuhelvetes resa
You need to log in to create posts and topics.

För några år sedan cyklade jag och äldsta sonen tvärs över Sverige ("STHLM"-GBG, delvis längs Sverigeleden) på 4 dagar.
Vi var inställda på kreditkortstouring, men tog med fjälltältets yttertält, sängkläder och förstärkningsplagg för att ha lite variation

Skuggigt brukar vara en fördel vid sommartältning och man inte gillar morgonbastu. Men det är klart, utan sovsäck så kan det vara rätt ruggigt i ett tält.

Var just morgonvärmen vi var ute efter.
Vi hade bara med yttertältet och räknade med lite kyla under natten, men hoppades på att få vakna varmt och torrt.

Brukar fungera om man väntar tillräckligt länge med att gå och lägga sig.

På väg 23 norr om Växjö pågår vägarbete (mitträcke) och vägen kommer vara avstängd några veckor i sommar, kolla så det inte är när du ska cykla. Ganska mycket trafik på den vägen för övrigt.

Göran, hör av dig när det börjar närma sig så är det klart att jag kan fixa en sängplats.

Nu var det ett tag sen jag skrev här, och planerna har blivit reviderade i ett antal steg. Den största förändringen är att jag bara åker ned till skåne på egen hand, och vägen upp körs i form av deltagande i Ride of Hope. Det innebär bland annat att jag f

Karta 3 är bara raka vägen över landet till Magretetorp, där jag varit en del i barndomsdagar. Har inte tänkt till så mycket här, utan hoppas helt enkelt att de vägarna ska funka bra. Sedan fortsätter det med lite rundtur i Skåne. Båstad ska besökas, lika

På Öland skulle jag definitivt hellre cykla östra vägen som är mycket trevligare och mindre trafikerad än den västra. Alltså från Gårdby och norrut därifrån. Ser också att du har valt gamla vägen mellan Sandby och Byxelkrok, jag tror det är grusväg där me

Ali: Tackar för input. Östra sidan, det är taget. Visste heller inte om att det var grusväg, så det var en mkt värdefull upplysning! =) Den nya versionen av kartan ser nu ut så här:

Karta 3: http://maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=Byxelkrok,+Bor