Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningEn sko för väglöpning!
You need to log in to create posts and topics.

Jag är på jakt efter en sko att springa på vägar med.

Har kikat en del på Asics Gel Kayano 16 eller 17, vill ha en sko som jag kan springa till och från jobbet i i sommar, och tyvärr är det mest väg/gångväg för att ta sig dit.
Helst ganska väldämpade sk

Kayano är en pronationssko, så det ska du inte ha om du har ett neutralt löpsteg. Då är Asics Gel Nimbus alternativet om du ska ha en riktigt dämpad sko.

Prova dock noga på löpbandet först så att du känner att du kan springa avslappnat med dem. Jag land

Ja egentligen borde jag göra en analys av mitt löpsteg, har dock ej blivit av då jag sprungit i neutrala trailskor utan problem under många mil.

Jag fick för mig att Kayano också finns som neutral sko (jag kanske är ute och cyklar?)

Jag tror inte jag kr

Jag gillar Kinvaran så när som att jag får lite skavsår på mina lilltår på pass kring 30k. Beror på att den har en ganska hård "överdel" i övrigt en helt lysande sko.

Nike free är också fin då den sitter som en mokasin. Det rimmade 😉

Jag tycker huvudsa

Okej!
Bra att vara medveten om det.

Hehe ja det blev ett tjusigt rim måste jag säga :D, kan vara värt att slänga ett öga på Nike free också.

Tack för tipsen :)!

Rekommenderar Asics Gel Nimbus 12.
En grymt bra sko att nöta mil i. Finns med normal eller extra bredd.

Jag skulle rekommendera Nike Pegasus. Kanondämpning för landsväg samtidig som den ger en stabil känsla. Det är en neutral sko. Är inne på mitt 5:e par nu och gillar den. Har provat både Nimbus och div Saucony modeller men det verkar som om geldämpning i