Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonEn våtdräktsfråga
You need to log in to create posts and topics.

12

Med risk för att göra bort mig men va fan! Jag insförskaffade i vintras en våtdräkt. Det visade sig (köpte den på nätet) att dragkedjan på dräkten stängs uppifrån och ner. Det finns säker en och annan fördel med detta men en betydande nackdel för mig är a

Aldrig hört talas om en våtdräkt som stängs på det sättet - är det verkligen en simdräkt?

Övning ger färdighet. Jag har haft en själv, dock brukar jag oftast be om hjälp om det finns att tillgå. En fördel med det är om man tävlar och folk råkar dra i "snöret" så öppnas inte våtdräkten när man är i vattnet.

Edit: Christer, det finns sådana mo

Vad är det för märke/modell?

Jodå, hade en likadan innan, från Aquaman, var kanon. Tror att nåt geni räknat ut att det går fortare/enklare att ta av den när man drar dragkedjan uppåt för att öppna kedjan.

Tyckte det gick rätt smidigt efter lite träning att stänga den själv bakom nac

Jaha, ja det kanske är smart!

--> Christer: Det är en triathlondräkt från Profile Design så visst är den tänkt att simma i!

När jag kollar runt så verkar det finnas två dragkedjskolor, en uppifrån och ner och en nerifrån och upp. Tänkte inte så mycket på det förrän jag packade upp m

Edit: Niklas skrev samma sak i inlägg 2...
Edit2: Niclas var det och i inlägg 3...

Edit3: Och Sven skrev det i inlägg 5.

Har en Blue Seventy Helix (vanlig modell) och dess dragkedja stängs oxå uppifrån.

( läste att det var för att man inte ska få den nerdragen av medtävlande i trånga passager)

Bra rörlighetsövning för axlarna att knäppa den uppifrån 🙂

12